دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گالری گلستان میزبان آخرین آثار نقاشی‌ تارا بهبهانی

مجموعه‌ای از آخرین آثار نقاشی‌ تارا بهبهانی، هنرمند و پژوهشگر معاصر ایران از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ مهر ماه در گالری گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر : 41079

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در نمایشگاه نقاشی‌های تارا بهبهانی 20 اثر رنگ روغن از این هنرمند با عنوان «خاطرات دور» درمعرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که در آنها رابطه‌ سنت و مدرنیته با قرائتی متفاوت به تصویر درآمده است.


در بخشی از بروشور این نمایشگاه آمده است: « از آنجا که هنر کاشی‌کاری گذشته ایران شاخص و ممتاز است و تلألو آن در دوره‌های مختلف تاریخی روایت‌هایی را در خود دارد، تارا با تاثیر از نقوش زیبا و رنگ‌های درخشان هنر این مرز و بوم به بازنمایی خاطرات دور می‌پردازد. لحظات و ثانیه‌هایی که با فرم‌های ایرانی عجین می‌شوند و خاطره و یادمانی از لحظه ای شیرین در گذشته را به تصویر می‌کشند. المان‌های نقاشی‌های او در کاشی‌های ایرانی حل می‌شوند و هم صدا با یکدیگر خود را به نمایش می‌گذارند.»


تارا بهبهانی سالهاست که در زمینه نقاشی و پژوهش در تایخ هنر ایران مشغول فعالیت است که از جمله نتایج آن می‌توان به مقالات و پژوهش‌هایی در زمینه هنر ایران و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعدد اشاره کرد. هنرمند منتخب بینال پکن در 2013 و 2015 و کینگ دائو 2014 از جمله این رویداد ها هستند. این هنرمند در کنار استفاده از فرم‌های انتزاعی و سوررئالیستی توانسته با به تصویر در آوردن نقش‌مایه‌های اصیل ایران به نمایندگی از نسل جدید هنر معاصر ایران، بیانی متفاوت را در معرض دید مخاطبان ایرانی و خارجی قرار دهد.


افتتاحیه نمایشگاه روز جمعه 10 مهر ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند چهارشنبه 15 مهرماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 به گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نقاشی نمایشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته