دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1398 - 08:40
لاریجانی در سخنان پیش از دستور:

شرف ایرانیت خود را به حراج نمی‌گذاریم و مقابل آمریکا می‌ایستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: : ملت ایران در مکتب علوی رشد فکری کردند و اهل مجاهدت هستند تا عزت مندانه زندگی کنند و شرف ایرانیت خود را به حراج نمی‌گذارند و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کنند.
کد خبر : 410746
201802104712965551.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: حادثه غدیر نقطه عطف در تاریخ اسلام و توسط ۱۱۰ صحابی روایت شده است. رسول الله (ص) در چنین روزی خطبه مهمی را ایراد فرمودند و در فرازی از آن فرمودند خداوند به من چنین وحی کرد «ای پیامبر ابلاغ کن آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده درباره علی یعنی خلافت علی‌ابن‌ابی‌طالب و اگر انجام ندهی رسالت او را نرسانده‌ای و خداوند تو را از مردم حفظ می کند» و فرمودند که «ای مردم من در رساندن آنچه خداوند بر امر کرده، کوتاهی نکردم و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می‌کنم.»


رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت رسول(ص) فرمودند که جبرییل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند سلام پروردگارم را رساند و من را مأمور کرد در این اجتماع به پا خیزم و بر هر سفید و سیاهی اعلام کنم علی‌ابن‌ابی‌طالب برادر من و وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است و نسبت او به من همانند هارون به موسی است. جز اینکه پیامبری بعد از من نیست و او صاحب اختیار شما بعد از خداوند و رسولش است.


لاریجانی با اشاره به سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی است گفت: آزادگان مجاهد عزتمندانه زیستند و آبروی ملت مجاهد ایران را به بهترین نحو حفظ نمودند و همیشه مجاهدت های آنان در خاطر ملت ایران باقی خواهد ماند و عزیز و سرافراز هستند وخواهند بود.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز جنگ ۳۳ روزه گفت: این جنگ با مقاومت جانانه ملت رشید لبنان و حزب الله قهرمان سیلی محکمی به صهیونیست ها و آمریکا زد. این پیروزی را به رهبر مجاهد حزب الله جناب آقای سیدحسن نصرالله  و صدیق گرامی آقای نبی بری تبریک عرض می کنم.


لاریجانی تصریح کرد: جنگ ۳۳ روزه پرونده توهمی خاورمیانه جدید را که آمریکایی ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد که ثمرات آن در کل منطقه منتشر شد.


وی افزود: در روزهای گذشته ایستادگی و صلابت ملت ایران جلوه‌ای از جلوات خود را نشان داد و انگلیسی‌ها فهمیدند شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت نمایی کنند و ملت ایران هم مجبور شود از ثروت دریایی خود دست بردارد.


رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انگلیس در گذشته با همکاری آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را سازمان داده بودند تا حکومت ملی مصدق را سرنگون کنند و دولت دست نشانده پهلوی را برای چند دهه بر ایران مسلط سازند. شرایط آن روز را مقایسه کنید با قدرت و هیمنه امروز ایران که در یک اقدام ایذایی و دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب‌نشینی کنند.


وی خاطرنشان کرد: این قدرت را انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه آیت‌الله خامنه‌ای و ایستادگی ملت فراهم کرده است.   آمریکا به عنوان کشوری که ادعای ابرقدرتی می‌کند، شرم آور است که وزیر امور خارجه و صدا و سیما را تحریم می‌کند.


لاریجانی گفت: برای این کشور که ادعای ابرقدرتی دارد خجالت‌آور است که وزیر امور خارجه ایران، وزارت اطلاعات و صداوسیما را تحریم کند، مثلا این اقدامات قدرت شما را نشان می‌دهد یا بیچارگی و درماندگی شما را؟ اقدامات شما چه تأثیری دارد؟


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فکر می‌کنید این کارها قدرت‌نمایی است بدانید ملت ایران مقابل شما ایستاده است همه را تحریم کنید. ملت آمریکا دچار سیاستمدارانی با توهم دن‌کیشوتی شدند که از فرط توهم دچار تناقض‌گویی ابلهانه هستند. از یک طرف می‌‌ویند ما اهل مذاکره‌ایم سفیر می‌فرستند و از سوی دیگر تحریم می‌کنند.


وی بیان کرد: مقامات آمریکا عوام هستند، تاریخ هم نمی‌دانند. اخیرا آقای جان هوک اظهارنظری در مورد کودتای ۲۸ مرداد کرده است که نشان می‌دهد چقدر با تاریخ بیگانه است. او گفته اصلاً آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد نقش نداشت و رهبران سیاسی مذهبی ایران حکومت ملی را سرنگون کردند.


لاریجانی با تأکید براینکه آنان فراموش کرده‌اند برای وزیر امور خارجه اسبق آمریکا آنقدر موضوع روشن بود که در مورد کودتای ۲۸ مرداد از ملت ایران عذرخواهی کرد، گفت: ملت ایران در مکتب علوی رشد فکری کردند و اهل مجاهدت هستند تا عزت مندانه زندگی کنند و شرف ایرانیت خود را به حراج نمی گذارند و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کنند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته