دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 15:58
در جلسه هم‌اندیشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان فارس؛

زارع: بخشنامه جدید دکتر میرزاده حرکت نوینی در راستای تجاری‌سازی و کارآفرینی ایجاد کرد

جلسه هم اندیشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان استان فارس با حضور دکتر کریم زارع در واحد مرودشت برگزار شد.
کد خبر : 41068

به گزارش خبرنگار آنا، این جلسه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و با حضور دکتر کریم زارع، مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دکتر سید ابراهیم حسینی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، دکتر قهرمان سلوکی نژاد، معاونت پژوهش و فناوری واحد مرودشت، دکتر صالحی زاده، مدیر دفتر ارتباط با صنعت واحد مرودشت، دکتر مسعودی، خانم دکترعمادی، رئیس باشگاه واحد مرودشت، رؤسای باشگاه های استان فارس و برخی از اعضای استعدادهای درخشان باشگاه مرودشت برگزار شد.


در این جلسه ابتدا دکتر کریم زارع ضمن عرض خوش آمد به مدعوین و تسلیت به مناسبت فاجعه غم بار منا و درگذشت جمعی از حجاج ایرانی، در خصوص بازگشت مفقودین این حادثه تلخ به آغوش خانواده های خود، ابراز امیدواری کرد و از مسئولین ذی‌ربط، پیگیری سریع را خواستار شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به تشریح عملکرد، فعالیت‌ها و موفقیت‌های اخیر باشگاه درراستای تحقق نسل سوم دانشگاه پرداخت.


زارع در این هم اندیشی گفت: خوشبختانه در شصت و یکمین جلسه هیأت امنای باشگاه مصوب گردید؛ اعطای تسهیلات پژوهش و فناوری به اعضای باشگاه که عضو هیأت علمی یا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند از کل اعتبارات پژوهش و فناوری واحد مربوطه و به سایر اعضای باشگاه صرفاً از محل 5/2 درصد اعتبارات پژوهش و فناوری (کد5214) واحد مربوط انجام می گیرد که این بخشنامه جدید دکتر حمید میرزاده، حرکت نوینی در راستای تجاری سازی و کارآفرینی ایجاد خواهد کرد.


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دارای اعضایی با موفقیت‌های علمی ملی و بین المللی است که جزو افتخارات این باشگاه و دانشگاه آزاد اسلامی و کشور عزیز اسلامی ماست و این افراد بایستی هرچه بیشتر تقویت و حمایت شود.


دبیر هیأت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به وظایف این باشگاه ادامه داد: با راه‌اندازی و تقویت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان امروز شاهد رونق هرچه بیشتر پژوهش‌های علمی و فن‌آوری در مناطق مختلف کشور هستیم.


کریم زارع ادامه داد: توجه هرچه بیشتر به مقوله پژوهش و کاربردی کردن پژوهش‌های انجام گرفته می‌تواند باعث توسعه و ترقی دانشگاه‌ها و دانشجویان در نقاط مختلف کشور شود.


وی با توجه به " تصویب معاونت تجاری سازی و کارآفرینی" در جلسه اخیر هیأت امناء و تأیید رئیس دانشگاه و رئیس هیأت امنای باشگاه و با عنایت به برنامه ریزی ها و سیاست های اعمال شده اظهار امیدواری کرد، در آینده باشگاه بتواند با کمک نخبگان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، در زمینه ایجاد تحول صنعتی و اقتصاددانش بنیان و برجسته شدن نقش دانشگاه های نسل سوم در کشور، نقش برجسته ای ایفاد کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در راستای تسریع و تحقق سند چشم انداز 1404 کشور و سیاست های جدید دانشگاه آزاد اسلامی، باید هر چه در توان داریم در جهت تجاری سازی تحقیقات و طرح های پژوهشی اعضای باشگاه بکار گیریم.


دکتر کریم زارع با اشاره به اهمیت صرف وقت برای اعضای کارآفرین، مخترع و نخبه، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در باشگاه های استان فارس، بایستی هر چه زودتر شاهد تحول اساسی در باشگاه های استان باشیم.


سپس، دکتر سید ابراهیم حسینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت نیز ضمن عرض خیرمقدم به حضار، از زحمات دکتر کریم زارع و عملکرد بسیار خوب ومثبت وی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و همچنین خدمات ارزنده و تأثیر گذار در دانشگاه آزاد اسلامی، به ویژه استان فارس طی سی و سه سال تلاش، تشکر و قدردانی کرد.


دکتر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه اشاره کرد و افزود: تاکنون از طریق دفتر ارتباط با صنعت، موفق به عقد قراردادهائی با مراکز مهم صنعتی استان فارس شده ایم. اگر طی بخشنامه ای به باشگاه ها اجازه عقد قرارداد با مراکز صنعتی داده شود، با توجه به پتانسیل موجود در باشگاه ها، فرصت خوبی جهت آشتی دانشگاه با جامعه و صنعت خواهد بود که از این طریق می توان به هدف دکتر کریم زارع که همان تجاری سازی تحقیقات و طرح های پژوهشی است، دست یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته