دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 16:15

باهنر: جامعه روحانیت مبارز شورای هماهنگی اصولگرایان را راهبری می‌کند/ظریف بهتر می‌داند که از نیویورک مسئله حجاج ایرانی را پیگیری کند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز شورای هماهنگی اصولگرایان را مدیریت می‌کند، گفت: ماهیت شورای هماهنگی انتخاباتی است و بعد از انتخابات دیگر این شورا را نخواهیم داشت.
کد خبر : 41067

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری عصر امروز -دوشنبه- خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه چطور وقتی جامعتین در رأس سازوکار وحدت اصولگرایان (شورای همگرایی) حضور دارد، می‌گویید جامعتین شورای هماهنگی اصولگرایان نیز راهبری می‌کند، اظهار کرد: ما در جریان اصولگرایی برای انجام کار سیاسی می‌خواهیم زیر نظر جامعتین باشیم و در انتخابات پیش رو هم همین تلاش را می‌کنیم.


وی افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرده است که در انتخابات پیش روی مجلس در ورود به مصداق‌ها دخالت نخواهد کرد و شاید حداکثر فقط برای قم سه کاندیدا را معرفی کند. اما اصولگرایان برای اینکه به وحدت برسند از جامعتین کمک خواهند گرفت. اکنون جامعه روحانیت مبارز با وجود اظهارنظر‌های جامعه مدرسین قم در حال شکل‌دهی به شورای هماهنگی اصولگرایان است.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا درباره سازو کار این شورای هماهنگی گفت: ماهیت این شورا انتخاباتی است و بعد از انتخابات دیگر این شورا را نخواهیم داشت، این شورا بیشتر ائتلاف اصولگرایان را مدیریت می‌کند و ساختارش در حال طراحی است ما می‌خواهیم که اصولگرایان دور هم جمع شوند و با هم باشند خوشبختانه این انگیزه در میان همه اصولگرایان به وجود آمده است و کسی نیست که به ضرورت وحدت قائل نباشد.


دبیرکل جامعه مهندسین درباره ائتلاف اصولگرایان در شورای هماهنگی اصولگرایان تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از پایان مهر خبر تشکیل شورای هماهنگی را در رسانه‌ها اعلام کنیم. رایزنی‌ها در حال انجام است. اکثریت اصولگرایان در این شورا حضور خواهند داشت. البته رسیدن به وحدت صددرصدی کار دشواری است ولی سعی می‌کنیم که وحدت حداکثری را به وجود آوریم.


با هنر در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چطور می‌خواهید طیف آقای لاریجانی و جبهه پایداری را در این شورا بگنجانید، اظهار کرد: شخص آقای لاریجانی و فراکسیون همسو با وی با عنوان فراکسیون رهروان جزء فعالان سیاسی اصولگرایی هستند و حتما باید در این ائتلاف حضور داشته باشند. پایداری‌ها هم جزء اصولگرایان هستند. لازمه ائتلاف تنازل است. یعنی اینکه آن‌هایی که تند هستند، دزشان را پایین بیاورند و آن‌هایی که کند هستند، دزشان را باید بالا ببرند. البته به معنای تنازل در انتقادات نیست. اکنون سنی از پایداری گذشته و آن‌ها تلاش خواهند کرد که مواضع متعادل‌تری داشته باشند.


وی ادامه داد: ائتلاف در اصولگرایان بین جریانات اصیل صورت خواهد گرفت، ما مؤسس شورای هماهنگی نیستیم بلکه جامعتین پایه‌گذار آن است.


دفاع از تصمیم ظریف


باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نظر شما سیاست‌های وزارت خارجه در منطقه نامناسب نیست؟ اظهار کرد:‌باید امور اجرایی را در اختیار مجریان بگذاریم. این که آقای ظریف تصمیم گرفته که از نیویورک حادثه منا را مدیریت کند. حق با اوست، حضور در نیویورک در موقعیت زمانی کنونی بسیار حساس است چون بیش از 100 رئیس جمهوری در آنجا حضور دارند و شاید آقای ظریف بهتر می‌داند که از آنجا مسئله حجاج ایرانی را پیگیری کند.


وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما زبان نفهمی آل سعود است هنوز هم فرافکنی می‌کنند، این حادثه عظیم اتفاق افتاده است ولی هنوز حاضر نشده‌اند مسئولیت آن را بپذیرند. فقط شاه هنر کرده است و یک وزیر را عزل کرد.


شرحی بر بازگشت زودهنگام روحانی از آمریکا


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره بازگشت زود هنگام رئیس جمهوری از سفر به نیویورک اظهار کرد:بالاخره حادثه بزرگی اتفاق افتاده است. البته اجلاس‌های سازمان ملل متحد نیز بسیار مهم بود. همچنین در حاشیه این اجلاس‌ها ملاقات‌هایی صورت می‌گیرد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چون در طول یک هفته ملاقات‌های فشرده‌ای انجام می‌شود که برای هر کدام از آن‌ها روزها و ماه‌ها زمان لازم است.


وی ادامه داد: برخی در همان روز اول وقوع این حادثه می‌گفتند که رئیس جمهوری باید برگردد در صورتی که در آن روز رئیس جمهوری در هواپیما بودند. ایشان از روز اول تلاش‌هایشان را آغاز کردند و رایزنی‌های خوبی صورت دادند، اکنون تصمیم گرفتند که برای تشییع جنازه‌ها در تهران باشند. حق هم این بود. هر چند کار نیویورک مهم بود، باید ایشان در مراسم تششیع پیکر حجاج ایرانی حضور یابند.


استیضاح آخوندی رأی نمی‌آورد


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره استیضاح وزیر مسکن،راه و شهرسازی گفت: با وجود مشکلاتی که مسکن مهر ایجاد کرده، وزارت مسکن در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است. درست است که برخی در پی‌انجام این طرح توانسته‌اند، صاحب مسکن شوند ولی مشکلات زیربنایی زیادی در برخی از نقاط وجود دارد که باید برطرف شود. شاید با آن سرعتی که انتظار داریم عملیاتی نشود. مگر اینکه به این نتیجه برسیم که تورم 40 درصدی را به مردم تحمیل کنیم.


وی ادامه داد: وزارت راه یک وزارتخانه بسیار بزرگ است و یکی از بدهکارترین وزارتخانه‌ها به پیمانکاران است. البته ما موظفیم بر اساس آیین نامه داخلی مجلس عمل کنیم. به عقیده من آقای آخوندی جزء وزرای استراتژیک و قدرتمند دولت است که کارش را می‌داند. برآوردی که من دارم استیضاح رأی نمی‌آورد و به اندازه روز اول رای اعتماد به ایشان باز هم مجلس به آقای آخوندی اعتماد خواهد کرد البته تصمیم نهایی با نمایندگان است.


تصمیم مداحان برای اصولگرایان


نائب رئیس مجلس درباره حضور مداحان در انتخابات گفت: اینکه آیا مداحان جزء دو یا سه گروهی هستند که تصمیم کلان برای اصولگرایان می‌گیرند، این گونه نیست ولی مداحان، وعاظ، بسیجی‌ها و نیروهای مسلح می‌توانند بروند کار کنند و هر کس را که مصلحت بدانند، برای او تبلیغ کنند.


آخرین فرصت کمیسیون ویژه برجام برای ارائه گزارش


رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که گزارش برجام از سوی کمیسیون ویژه چه زمانی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، تصریح کرد: قرار است امروز تا پایان وقت گزارش آماده شود و فردا در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گیرد. اگر این اتفاق نیفتاد چهارشنبه آخرین فرصت کمیسیون است که این گزارش را به جلسه علنی مجلس ارائه دهد.


وی افزود: همچنین یک طرح دو فوریتی که دارای یک یا چند ماده خواهد بود در دست تهیه است این طرح ضمن اینکه به دولت اختیار می‌دهد که مأموریت‌های خود را در زمینه برجام اجرایی کند، شروطی را لحاظ خواهد کرد که نگرانی‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود. این طرح هفته آینده به پایان می‌رسد.


باهنر در ادامه نشست خبری عصر امروز خود درباره طرح حذف یارانه‌های نقدی مردم که در مجلس مطرح شد و به محض مطرح شدن پس گرفته شد، گفت: خانوارهای زیادی در کشور هستند که با وجود یارانه‌ها زندگی خود را اداره می‌کنند. حذف یارانه‌ها نیازمند شجاعت است. دولت ضمن رعایت قانون باید سعی کند اقشار غیرنیازمند به یارانه را حذف کند و اگر در این بین 50 درصد یارانه‌بگیران را حذف کند موفقیت خوبی بدست آورده است.


وی ادامه داد: طرح نمایندگان برای حذف یارانه‌ها ربطی به مجلس ندارد. این دولت است که باید در این‌باره تصمیم بگیرد.


عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام همچنین درباره طرح ثبت دارایی‌های مسئولان تصریح کرد: سابقه این طرح به مجلس سوم بر می‌گردد. در مجلس سوم نمایندگان مجلس هم به مجموعه مسئولانی که باید دارایی‌های خود را ثبت می‌کردند، اضافه می‌شد. ولی شورای نگهبان بر اساس اصل 142 قانون اساسی این طرح را رد کرد و گفت: نباید مسئولان دیگری به این اصل قانونی اضافه شود. سرانجام پس از تغییر و تحولات زیاد اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیده است که تعدادی از مسئولانی که تعیین خواهند شد باید خود اظهاری اموال عمومی همسر و فرزندان را ثبت کنند و بخشی از این اطلاعات نیز در رسانه‌ها قابل انتشار خواهد بود. در این میان اگر برخی از مسئولان درباره دارایی‌های خود نادرست گفته باشند، مردم می‌توانند آن را اعلام کنند، پس از این خود اظهاری مسئولان اگر در پایان مسئولیت افزایش غیر معمولی در اموال آن‌ها به وجود آید مدعی‌العموم آن را پیگیری خواهد کرد.


صندوق شفاف برای انتخابات


با هنر همچنین درباره برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: سیستم‌های الکترونیکی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند و نرم‌افزاری تهیه شود که مورد تأیید شورای نگهبان باشد.


وی همچنین درباره صندوق های شفاف در انتخابات ادامه داد: صندوق‌هایی باید برای اخذ رأی مردم تهیه شود که هم مشخص باشد که داخل صندوق تا پیش از انتخابات خالی بوده و هم باید آرا در آن مشخص نباشد. در این زمینه شورای نگهبان و وزارت کشور به هر توافقی برسند ما قبول داریم.


دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: داستان فاجعه بار منا کشورهای اسلامی به خصوص ایران را عزادار کرد، آل سعود زمانی افتخار می‌کرد که خادم حرمین شریفین است ولی امروز مصیبت جهان اسلام شده است.


وی افزود: تجاوز به یمن و کشتارهایی که در آنجا صورت می‌دهد و هزینه‌هایی که آل‌سعود برای تقویت تروریست در منطقه می‌کند و همچنین ارتباط آن با رژیم صهیونیستی به صورت مخفی و علنی از مصیبت‌هایی است که کشورهای اسلامی با آن درگیرند.


با هنر گفت: این فاجعه به دلیل بی‌عرضگی و بی‌مدیریتی خاندان آل سعود رخ داده است، آل سعود برای کشتار در یمن حرمین شریفین را به دست بی‌تجربه‌ها داده است امیدوارم همه کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی علیه آل سعود شکایت کنند همچنین عربستان باید شرایطی را فراهم کند تا مفقودین شناسایی شوند و باید پاسخگوی سهل انگاری انجام شده نیز باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته