لزوم فرهنگسازی مراجعه واحدهای تولیدی به کلینیکهای صنعتی/ هدفگذاری داخلیسازی ده میلیارد دلار کالاهای وارداتی تا سال ۱۴۰۰
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، سعید زرندی در اولین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناوری صنایع کوچک و متوسط در استان قزوین گفت: امسال به استانها ابلاغ کردیم قبل از معرفی واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات تردید دارند مشکل واحد، مالی است یا موضوع دیگری، آن واحد را به یک کلینیک ارجاع دهند؛ هزینههای مرتبط با کلینیک را هم وزارتخانه تقبل کرده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: بارها مشاهده شده واحد تولیدی مشکل خود را مالی میداند اما با بررسی کلینیک مشکل واحد مدیریت، بازاریابی، فناوری و ... تشخیص داده شد.
زرندی تصریح کرد: امیدوارم روزی مراجعه به کلینیکهای صنعتی در کشور نهادینه شود و باید این فرهنگ در بین واحدهای تولیدی ایجاد شود.
زرندی در بخش دیگر سخنان خود گفت: هدفگذاری ما برای سال ۱۴۰۰ داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلاری کالاهای وارداتی است.
وی افزود: امسال تمام توان خود را بر نهضت ساخت داخل گذاشتهایم و در این راستا نمایشگاههای نیاز را برگزار میکنیم.
معاون طرح و برنامه توضیح داد: ۳ نوع نیاز در بخش صنعت وجود دارد. اول نیاز وارداتی است که همین الآن برخی واحدهای تولیدی کشور قادر به ساخت آن هستند و یا تولید میکنند اما شناسایی نشدهاند. نیاز دوم کالاهای است که تولید در کشور نداریم اما مشابه آن در کشور ساخته میشود و میتوان نیاز کشور را مرتفع کرد.
زرندی افزود: نیازهای است که نه در کشور تولید میشود و نه دانش آن در کشور موجود است که برای این بخش باید با همکاری دانشگاهها و مراکز علمی اقدام کنیم .
انتهای پیام/4127/
انتهای پیام/