دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1398 - 14:27
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

در صورت تأمین اعتبار مدرسه دانش‌سرا مرمت و بازسازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان این‌که مدرسه دانش‌سرا آسیب جدی دیده است، گفت: در صورت تأمین اعتبار مرمت و بازسازی را این بنای ملی در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد خبر : 410624
711534_157.jpg

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرود امیر انتخابی در ارتباط با آسیب‌دیدگی مدرسه دانش سرا (رشیدی قدیم) در استان گیلان اظهار کرد: وارث این بنا در خارج از کشور حضور دارد و همین موضوع باعث شده تا رسیدگی‌های لازم به این بنای ملی انجام نشود.


وی با بیان این‌که به‌دلیل فرسودگی، شرایط اقلیمی و بارش باران‌های سیل آسا این بنا آسیب‌های جدی دیده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد، از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی گیلان برای مرمت و بازسازی مدرسه دانش‌سرا خبر داد.


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: پیگیری‌ و رایزنی‌هایی به‌منظور تسریع در روند بازسازی این بنای ملی انجام شده که از آن جمله می‌توان به مکاتباتی که از سوی این اداره کل با آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده اشاره کرد که تاکنون نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نشده است.


امیر انتخابی افزود: اداره کل میراث فرهنگی گیلان پیگیری‌هایی را نیز با مالکان جهت تعیین تکلیف بنا انجام داده است و همچنین ضمن تداوم رایزنی ها با سازمان‌های ذیربط به‌دنبال آن هستیم تا در صورت تأمین اعتبار احتمالی مرمت و بازسازی مدرسه دانش سرا در دستور کار قرار گیرد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته