دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 16:05

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گلستان: از اقبال جوانان استان به رشته روانشناسی واحد گرگان متعجب نیستم

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان گلستان با توجه به اقبال جوانان استان گلستان به رشته رواشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: از این اقبال جوانان استان گلستان به رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان متعجب نیستم.
کد خبر : 41056

بهرام بختیاری سعید در حاشیه بازدید از مراحل ثبت نام دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: این علاقه در میان برترین‌های کنکور و المپیادها نیز دیده می‌شود و علاقه مندان به رشته‌های علوم انسانی غالباً به انتخاب رشته‌های حقوق و روانشناسی با اولویت برابر می‌پردازند.


بختیاری این علاقه را در رشته روانشناسی محصول سال‌ها تلاش بزرگان روانشناسی کشور و همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط دانست و افزود: امروزه نگاه مردم و خانواده‌ها به روانشناسی تغییر کرده و این علم جایگاه واقعی خود را در میان خانواده‌های ایرانی پیدا کرده است.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان بستر مناسب دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه‌های مختلف و به خصوص علوم انسانی و روانشناسی یادآور شد و بیان کرد: بهره‌گیری از استادان تراز اول علمی و اخلاقی، فراهم کردن امکانات مناسب کتابخانه‌ای اعم از کتب، مجلات، ژورنال‌ها و دسترسی آسان به پایگاه‌های اطلاع رسانی و علمی اینترنتی با موضوع روانشناسی در مجموعه کتابخانه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به همراه امکانات سخت افزاری مناسب شامل فیلم‌ها، تست‌های روانشناسی، ابزار کمک آموزشی و برگزاری چندین دوره همایش ملی و استانی در واحد گرگان زمینه اقبال جوانان استان گلستان به این رشته شهر را فراهم کرده است.


مدیر گروه روانشناسی واحد گرگان اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با جمع روانشناسان که فرمودند « مراجعه به روانشناس و مشاور متدین را یک ضرورت می‌دانم » دانشگاه آزاد اسلامی گرگان را بر آن داشت تا علاوه بر گسترش این رشته درتمام مقاطع نسبت به راه‌اندازی رشته روانشناسی اسلامی نیز در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند.


بختیاری سعید با توجه به تعداد دانشجویان رشته روانشناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد با گرایش‌های اسلامی و عمومی و دکتری در گرایش‌های سلامت و عمومی واحد گرگان به آنا گفت: در مجموع 750 دانشجوی روانشناسی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و تا کنون 170 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان گلستان از تلاش دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برای راه اندازی گرایش بالینی این رشته در مقطع ارشد خبر داد و افزود: با انجام کلیه مقدمات ضروری برای اخذ مجوز توسط واحد گرگان، امید زیادی داریم با ابلاغ وزارت علوم از مهر 95 موفق به جذب دانشجو در این مقطع شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته