دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1398 - 19:05
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

قم جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و هنر در سطح ملی و بین‌المللی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم جایگاه ویژه‌ای در بخش‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی دارد.
کد خبر : 410546
784429_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی در جلسه راه‌اندازی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنرکه در سالن جلسات مجتمع شهید آوینی برگزار شد، گفت: باید تأمل کنیم که چرا در زمینه فرهنگ و هنر، نتیجه خوبی از شهرمان نمی‌گیریم و باید با توجه به تفکر مسئولان در جذب اعتبار و با توجه به طرح‌های کلان از این ظرفیت استفاده کنیم.


وی در زمینه شهر خلاق افزود: تلاشمان بر این است تا در زمینه شهر خلاق فرهنگ و هنر، تمام زمینه‌های آن را فراهم سازیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بسترسازی فرهنگ شهری را یادآور شد و ادامه داد: موضوعات مطلوب برای رسیدن به شرایط ویژه، داشتن شهر خلاق فرهنگ و هنر و گذر فرهنگی است که اگر در مسیر فراهم کردن شرایط آن پیش برویم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد که این، تلاش جدی و عزم همگانی را می‌طلبد.


حسینی کاشانی درباره جایگاه فرهنگ و هنر قم در سطوح بین‌المللی اظهارکرد: جایگاه ویژه‌ای در بخش‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین المللی داریم که همه باید پای کار بیایند و با توجه به انگیزه کار فرهنگی، این اتفاق را به نفع استان قم آماده کنیم.


وی با بیان استعدادهای ویژه استانی در هنر ابراز کرد: در بخش کتاب، هنرهای تجسمی، شعر آیینی و خوشنویسی، رتبه‌های کشوری بالایی به نام قم رقم می‌خورد که می‌توانیم با این ویژگی از آن بهره‌برداری درست کنیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش جایگاه خوشنویسی در سطح ملی و بین‌المللی گفت: جوایز کسب شده توسط هنرمندان قم همیشه در صدر رتبه‌هاست، که می‌توان با توجه به اهمیت خط نسخ و ثلث در استان، از این ظرفیت استفاده کنیم.


حسینی کاشانی در مورد ادبیات کودک و نوجوان و جایگاه ویژه آن اظهار کرد: در سطح ملی در بخش ادبیات کودک و نوجوان در جایگاه خوبی قرار داریم و تنها استانی هستیم که انجمن کتاب کودک و نوجوان را تأسیس کرده‌ایم که این ویژگی از درجه و اهمیت بالای ظرفیت استانی است.


وی برگزاری نمایشگاه دیجیتال و ظرفیت بالای آن را یادآور شد و اضافه کرد: ما توانستیم دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های رسانه دیجیتال را در قم و در عرصه ملی برگزار کنیم که اگر زیرساخت آن را نداشتیم، این اتفاق میسر نبود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه قم ظرفیت خوبی در زمینه هنرهای تجسمی دارد، اظهار کرد: استان قم دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه هنری است که اگر از این اولویت‌ها به درستی استفاده شود می‌توان اتفاق خوبی را رقم زد.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته