دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1398 - 12:20
واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

گزینه دولت برای تصدی آموزش و پرورش نیمه اول شهریور نهایی می‌شود

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور گفت: مطالعاتی را درباره گزینه‌های مختلف برای تصدی وزارت آموزش و پرورش شروع کردیم و امیدواریم در نیمه اول شهریور قطعی شود.
کد خبر : 410415

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در  پاسخ به سؤالی درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه مقدمات بازگشایی مدارس آماده می‌شود، در این چند هفته مطالعات درباره گزینه‌های مختلف را شروع و بررسی کردیم به 5- 6 نفر رسیدیم و امیدواریم در نیمه اول شهریور قطعی شود.


رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره کشتی نفت‌کش ایران هم گفت:  از همان روزی که کشتی توقیف شد، تلاش گسترده‌ای در وزارت امور خارجه در این زمینه شروع شد و به نظرم روند مذاکرات رو به پیش است و دستگاه‌های ذی‌ربط تمام اسنادی که لازم بود را برای دادگاه جبل‌الطارق ارسال کردند و امیدوارم نتیجه آن باشد که ما دنبالش هستیم.


واعظی در مورد مسائل کشمیر تأکید کرد: موضع ما در مورد مسلمانان همواره این است که باید در هر کجای دنیا از همه حقوق برخوردار باشند، ولی با توجه به اینکه موضوع کشمیر اختلافی میان هند و پاکستان است و ما با دو کشور روابط خوبی داریم توصیه‌مان بر خوشتنداری بوده  است و درخواست داریم برخوردشان با مسلمانان کشمیر موضعی از جایگاه احترام و حفظ حقوق آنان باشد؛ امیدوارم تنش موجود به سرعت برطرف شود.


وی درباره برداشتن گام سوم مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات با اروپا را از یک ماه گذشته به صورت جدی‌تر پیگیری شده، جلسه کمیسیون مشترک هم با حضور عباس عراقچی برگزار شد و در آینده هم جلسه‌ای در سطح وزاری امور خارجه تشکیل می‌شود.


رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور افزود: در کنار این مذاکرات، کشورهای متخلف با ما صحبت کردند و اینکه به نوعی بتوانیم به یک چهارچوبی برسیم که در این بین رئیس‌جمهور فرانسه تلاش بیشتری داشته و مذاکرات با وی تداوم داشته است که امیدواریم بتوانیم منافع مردم و کشور که در برجام تعریف شده را محقق کنیم.


واعظی خاطرنشان کرد: یک ماه دیگر تا زمان اجرای گام سوم وقت داریم، کل مرحله ۲ ماه است اگر در روزهای آخر به جمع‌بندی نرسیم در اینکه گام بعدی را برخواهیم داشت تردیدی نیست.


وی در مورد سفر رئیس جمهور به سازمان ملل نیز توضیح داد: در حال فراهم کردن مقدمات سفر هستیم، امیدواریم که آقای ظریف در جلسه سازمان ملل حضور داشته باشند. وزیر امور خارجه باید بتواند در جلسات مهم در سازمان ملل حضور داشته باشد.


وی گفت: نماینده ایران در سازمان ملل نامه اعتراضی جدی به دبیرکل سازمان ملل ارسال کردند و خواستار بررسی جدی موضوع شدند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته