![دانشبنیانها به چند دسته تقسیم میشوند؟](/files/fa/news/1403/4/11/580992_929.jpg)
تنها 30 درصد بازار نوشتافزار تولید داخل است/ تغییر ذائقه دانشآموزان به سمت شخصیتهای ایرانی اسلامی
![2205493.jpg](/c-files/old/1398/05/23/637013805740438459.jpg)
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید حسینی صبح امروز در مراسم افتتاح پویش ملی مشق احسان که با مشارکت گروههای مردمی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد، گفت: کار تولید نوشتافزار ایرانی با مشقت زیادی شروع شد، زیرا نشان ایرانی، پایگاه و ارزشی نداشت و شخصیتها همه خارجی بودند.
وی افزود: در هفت سال پیش دو تولیدکننده ایرانی که دغدغه فرهنگی داشتند، کاراکترسازی ایرانی را آغاز کرده و با حمایت مجموعههای مختلف به جایگاه خوبی در این حوزه رسیدند.
مدیرعامل نمایشگاه نوشتافزار ایراننوشت در ادامه افزود: در حال حاضر ذائقه دانشآموزان ایرانی به سمت شخصیتهای ایرانی اسلامی سوق پیدا کرده است و نوشتافزار ایرانی 80 درصد اعتماد مردم ایران را به خود جلب کرده و مطمئنترین کالای ایرانی بهحساب میآید.
حسینی گفت: 100 درصد کار تولید نوشتافزار ایرانی در داخل کشور انجام میشود و شرایط برای جهش آماده است.
وی با تأکید بر اینکه 30 درصد بازار 6 میلیارد تومانی کشور، ایرانی است، ادامه داد: باید اقدامات برای معرفی کالای ایرانی بیشتر شود که نیاز به فرهنگسازی بیشتر دارد.
مدیرعامل نمایشگاه نوشتافزار ایراننوشت گفت: تلاشهای ما بر این است که بتوانیم رتبه اول در تولید نوشتافزار را در غرب آسیا داشته باشیم.
حسینی از حمایت و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تشکر کرد و گفت: تنها دستگاهی که پای کار آمد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود و در اولین قدم، خط قرمز خود را مشخص کرد و اعلام کرد تنها کالای ایرانی باید در بین دانشآموزان توزیع شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شعار ما این است که هیچ بچهای به خاطر نداشتن نوشتافزار از مدرسه رفتن محروم نشود و در تحقق این شعار تلاش میکنیم.
انتهای پیام/4087/
انتهای پیام/