دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 14:46
معاون عملیات سازمان و حج و زیارت:

21 کانتینر حاوی قربانیان حادثه امروز تخلیه می‌شود/ هنوز 30 مجروح و 296 مفقودی داریم

معاون عملیات سازمان و حج و زیارت، با بیان اینکه امروز 21 کانتینر حاوی قربانیان حادثه در عربستان تخلیه خواهد شد، عنوان کرد: در حال حاضر 30 نفر از مصدومان حادثه منا در بیمارستان‌های سعودی بستری و 296 نفر نیز مفقود هستند.
کد خبر : 41038

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید محمدی معاون عملیات سازمان و حج و زیارت در گفت‌وگو با اخبار ساعت 14 شبکه اول سیما درباره آخرین آمار مجروحان بستری در بیمارستان‌های عربستان و مفقودان حادثه رمی جمرات، گفت: بسیاری از مجروحان از بیمارستان ترخیص شده‌اند و در حال حاضر 30 نفر در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند. پیشتر آمار مفقودین 298 نفر گزارش شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته دو تن از آنها شناسایی شدند که یک نفر مصدوم و دیگری در سلامت به سر می‌برد.


معاون عملیات سازمان و حج و زیارت در ادامه یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد برخی از کانتینرهای حامل قربانیان هنوز تخلیه نشده‌اند و امروز قرار است 21 کانتینر تخلیه شوند که امید است بتوانیم زائران مفقود را در بین این افراد شناسایی کنیم.


محمدی درباره نحوه رسیدگی به مجروحان در بیمارستان‌های سعودی گفت: برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای مجروحان احتمالی مناسک حج پاسخگوی شمار مصدومان این فاجعه بزرگ نبوده است. همچنین به دلیل محدودیت‌ امکانات روند رسیدگی به مصدومان به کندی پیش می‌رود.


معاون عملیات سازمان و حج و زیارت در پایان اضافه کرد: فردا (سه شنبه) نخستین پرواز حامل اجساد حادثه منا وارد کشور خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته