دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 11:53

عضو مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر حمایت از کشمیری‌ها مجبور به عذرخواهی شد!

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا که هفته پیش نامه‌ای به مایک پمپئو نوشته و خواستار رسیدگی به اوضاع کشمیر شده بود، به دلیل اعتراض گسترده هندی‌های ساکن ایالات‌متحده، مجبور به عذرخواهی شد.
کد خبر : 410239
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تایمز آو ایندیا، «تام اسوزی» که هفته گذشته یک نامه جنجالی در خصوص اوضاع وخیم جامو و کشمیر منتشر کرد و موجب خشم جامعه هندی – آمریکایی در ایالات‌متحده شده بود، به‌صورت رسمی از این اقدام عذرخواهی کرد.


وی با انتشار اطلاعیه‌ای در این خصوص نوشت: «عدم مشورت من با برخی از دوستان هندی – آمریکایی پیش از نگارش نامه اشتباه بود. باید برای بیان نگرانی‌هایم چارچوب دیگری را انتخاب می‌کردم.» این عضو مجلس نمایندگان تصریح کرد: «هند، بزرگ‌ترین دموکراسی دنیا و کشوری کلیدی برای امنیت و صلح منطقه به شمار می‌آید. وضعیت موجود کشمیر چالش‌هایی بسیار جدی ایجاد کرده و آمریکا باید برای تضمین سلامت و صلح همه مردم، کمک کند.»


وی در نامه‌ای تفصیلی خطاب به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از اوضاع این منطقه ابراز نگرانی کرده و نوشته بود: «کشمیر نقطه‌ای حساس برای درگیری بین هند و پاکستان است.»


اسوزی ادامه داد: «آنچه ذهن من را درگیر کرده این است که مشکلات کشمیر در مرزهای شرقی این منطقه با هند موردتوجه قرار نخواهد گرفت مگر اینکه معضلات مرزهای غربی حل‌وفصل شود.»


وی افزود: از این حقیقت که اقدام اخیر نارندرا مؤدی، نخست‌وزیر هند به افزایش تنش‌هایی که اکنون بیشتر نیز شده است، نگرانم.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: پمپئو کشمیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته