دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 10:43
ترقی در گفتگو با آنا:

دولت‌‌ها پاسخگوی نقد احزاب نبوده‌اند/ مشارکت سیاسی نیازمند انجام کار حزبی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت‌ها اقدام اساسی و درستی در رابطه با ارتقای جایگاه احزاب در کشور انجام نداده‌اند و نقدهایشان را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.
کد خبر : 410213

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دولت در حوزه احزاب گفت: دولت‌های اصلاحات هیچ کاری برای احزاب انجام نداده‌اند و سعی کرده‌اند با آنها بازی کنند.


وی ادامه داد: کار اصلی تحقق بند ۸ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با نقش احزاب در انتخابات است و قانون جدید که احزاب باید در ابعاد اجرای اصل ۸ قانون اساسی نظارت همگانی، بتوانند گام‌های مناسبی را در کشور برداشته و قادر به کنش سیاسی مناسب در عرصه قدرت باشند و متأسفانه کار اساسی انجام نشده است.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: با وجود گذشت دو سال از ابلاغ سیاست مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات توجهی به آن نشده و لایحه مناسبی به مجلس داده نشده است.


ترقی با بیان اینکه احزاب در رابطه با تأمین منابع مالی دچار مشکل هستند، یادآور شد: احزاب  در ایفای نقش برای  افزایش مشارکت سیاسی مردم دچار مشکل هستند و بیشتر مسئولان سعی می‌کنند خود را به هیچ حزب و گروهی وابسته نکنند و این خود موجب ضربه زدن به تحزب در کشور است.


وی تأکید کرد: هر فردی عضو حزبی باشد که با دولت همخوانی نداشته و نقد دولت را دارد باید هزینه سنگینی اعضای آن بپردازند و مسئولیت‌ها را از دست می‌دهند و این مسائل موجب بالا رفتن هزینه کار حزبی می‌شود و تا زمانی که در قانون رغبتی برای کار حزبی ایجاد نکنیم نمی‌شود از ظرفیت جامعه به‌نحو مطلوبی در نظارت همگانی، اجرای اصل ۸ قانون اساسی، مشارکت سیاسی مردم بهره گرفت.


معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت‌ها هیچ اقدام اساسی و درستی در رابطه با ارتقای جایگاه احزاب در کشور انجام نداده‌اند، خاطرنشان کرد:  دولت‌ها گوش به حرف احزاب نداده و نقدهای آنها را پاسخ نداده‌اند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته