دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 01:00
در استرالیا؛

دانشگاه به درد دانشجویان مرد ضعیف نمی‌خورد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تحصیلات عالی نقش مهمی در موفقیت دانشجویان مرد با نمرات ضعیف ایفا می‌کند.
کد خبر : 410178

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج یک مطالعه در استرالیا حاکی از آن است که جنسیت عامل مهمی در تعیین نقش دانشگاه در موفقیت فرد ایفا است. به عبارت دیگر جنیست فرد نشان می‌دهد که تحصیلات دانشگاهی به نفع آینده کاری دانشجو است یا خیر.


دانشجویان مردی که نمرات ضعیف‌تری در دانشگاه دارند، آینده شغلی بهتری با مدرک مؤسسات فنی و حرفه‌ای در پیش خواهند داشت. دانشجویان مردی که نمرات ضعیفی در دانشگاه دارند، درآمد کمتری نسبت به دانشجویان مرد دارای مدرک فنی کسب می‌کنند. فارغ‌التحصیلان مرد مؤسسات فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های فناوری اطلاعات، تجارت و حقوق متوسط درآمد بالاتری نسبت به فارغ‌التحصیلان از دانشگاه دارند.


مردان جوانی که علاقه‌ای به تحصیلات عالی ندارند و برنامه‌ ثابتی برای آینده شغلی خود نریخته‌اند، باید به‌جای مدرک دانشگاهی به دنبال یادگیری مهارت‌های فنی و کسب تجربه کاری باشند.


گفتنی است که این نتایج در مورد زنان صدق نمی‌کند. براساس یافته‌های جدید، تحصیلات عالی برای زنان در هر شرایطی احتمال موفقیت آنها در بازار کار را افزایش می‌دهد.


بسیاری از منتقدان بر این باورند که بودجه نامحدود سیستم دانشگاهی استرالیا باعث شده که بسیاری از افراد جوان به‌جای یادگیری مهارت‌های فنی و حرفی به تحصیلات عالی بپردازند.


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیشتر فارغ‌التحصیلان مرد از مؤسسات فنی و حرفه‌ای شغل‌هایی با درآمد بالا در صنعت مهندسی و ساخت‌وساز دارند.


بیشتر زنان فارغ‌التحصیل از مؤسسات فنی و حرفه‌ای شغل‌هایی با درآمد پایین دارند، در حالی که با تحصیلات عالی در دانشگاه می‌توانستند شغل‌های بهتری پیدا کنند.


با وجود این میزان درآمد یک شغل نباید تنها انگیزه فرد برای انتخاب مسیر شغلی باشد و علاقه به رشته تحصیلی نقش بسیار مهمی در موفقیت فرد دارد اما جوانان امروزی بسیار تحت فشار هستند تا به دانشگاه بروند حتی اگر علاقه‌ای به این مسیر نداشته باشند. بسیاری از مشاوران تنها روی گزینه‌های دانشگاهی تمرکز می‌کنند و اهمیتی به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نمی‌دهند.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته