دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 00:30
در آغاز هر ترم تحصیلی صورت می‌گیرد؛

پذیرش قهرمانان، مربیان و داوران ورزشی در رشته تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها

قهرمانان ورزشی، داوران و مربیان می‌توانند در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در راستای تاثیر مثبت تحصیلات دانشگاهی بر روند علمی کردن ورزش در رشته تربیت‌بدنی ادامه تحصیل بدهند.
کد خبر : 410177
cc5baf66-67d4-450e-84ee-7630b2599099.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از سال۹۲ آیین‌نامه اجرایی ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در راستای تاثیر مثبت تحصیلات دانشگاهی بر روند علمی کردن ورزش ابلاغ شده است. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی - کاربردی،  دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی  از آغاز هر ترم تحصیلی، پذیرش قهرمانان، مربیان و داوران ورزشی را در دستور کار دارند. 


ورزشکاران، مربیان و داوران برای ورود به مقطع تحصیلی مورد نظر خود باید 45 روز قبل از شروع ترم تحصیلی مدارک خود را به سازمان امور دانشجویان ارائه کنند؛ در غیر اینصورت ورود برای سال تحصیلی بعدی امکان پذیر است.  همچنین استفاده از تسهیلات آیین نامه قهرمانان برای هر متقاضی در هر مقطع تحصیلی تنها یک‌بار امکان پذیر خواهد بود.


گفتنی است بر اساس این آیین‌نامه قهرمانانی که در بازی‌های المپیک زمستانی یا تابستانی، آسیایی، مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا، یونیورسیاد جهانی دانشجویان، مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان، مسابقات ارتش‌های جهان و مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان جهان عناوین اول تا سوم را کسب کنند، مربیانی که حداقل سه سال به‌عنوان مربی در مسابقات فوق  مقام اول تا سوم کسب کرده باشند و قهرمانان کشوری که یک بار رکورد ملی را در مسابقات رسمی جابه‌جا یا یک بار مقام قهرمانی (رتبه اول) را کسب کنند یا دو سال متوالی به عنوان عضو در ترکیب تیم‌های ملی به یکی از مسابقات اعزام شده باشند، مشمول آیین‌نامه اجرایی ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی قرار می‌گیرند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر جذب ورزشکاران به‌عنوان دانشجو، تسهیلات و برنامه‌های ویژه‌ای برای این دانشجویان ورزشکار از جمله تخفیف در شهریه و اعزام به مسابقات کشوری و جهانی دارد‌.


انتهای پیام/4107/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته