دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1398 - 16:31
جهانگیری در دیدار با نخست‌وزیر قزاقستان:

کمیسیون مشترک ایران و قزاقستان به زودی برگزار می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با نخست‌وزیر قزاقستان از برگزاری کمیسیون مشترک میان جمهوری اسلامی ایران با این کشور خبر داد.
کد خبر : 410162
13970807000415_Test_PhotoN.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار عسگر مامین نخست‌وزیر قزاقستان اجلاس همسایگان خزر را اجلاسی مهم توصیف کرد و گفت: بنایی که امروز پایه‌گذاری شد قطعاً بر صلح، امنیت و استحکام مناسبات کشورهای عضو اثر بسیاری خواهد گذاشت.


وی ضمن تبریک برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری این کشور به مردم و دولت قزاقستان، اظهار امیدواری کرد که مناسبات فی‌مابین در دوره جدید بیش از پیش گسترش یابد.


معاون اول رئیس‌جمهور به امضای 110 سند همکاری میان دو کشور در سه دهه اخیر و برگزاری کمیسیون مشترک در آینده نزدیک اشاره کرد و خواستار برطرف شدن برخی موانع پیش‌ِرو شد و گفت: ایران آماده توسعه همکاری‌های بانکی، تجاری و گردشگری با قزاقستان است.


جهانگیری از نقش قزاقستان در سلسله نشست‌های آستانه برای برقراری صلح در سوریه قدردانی کرد و افزود: کشور شما در گذشته نقش خوبی در تقویت همبستگی در جهان اسلام داشته که امیدوارم به ابتکارات خود در این زمینه ادامه دهد.


نخست‌وزیر قزاقستان نیز در این دیدار بر توسعه اقتصادی منطقه به‌عنوان یکی از اهداف نشست همسایگان خزر تأکید و آمادگی همه‌جانبه کشورش برای تقویت مناسبات منطقه‌ای و روابط دوجانبه را اعلام کرد.


وی گفت: طرح‌های مشترک و راهکارهای مناسب می‌تواند توسعه فی‌مابین را تسریع کند که امیدوارم در کمیسیون مشترک که به زودی برگزار می‌شود، بتوانیم به نتایج مطلوبی برسیم.


عسگر مامین با بیان اینکه شخصاً به‌دنبال رفع موانع تجاری دو کشور است، یادآور شد: ما قدردان حمایت‌های ایران از مواضع کشورمان در جریان نشست‌های آستانه و ابتکارات ارائه‌شده در حوزه جهان اسلام هستیم.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته