دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 17:37
در پی کشتار مسلمانان کشمیر توسط ارتش هند؛

نامه تشکل‌های دانشگاه‌های کشور به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تعدادی از تشکل‌های دانشگاه‌های کشور در پی کشتار مسلمانان کشمیر توسط ارتش هند به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نامه نوشتند.
کد خبر : 409861
b_0_0_0_10_images_1395060612425075184877610.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا تعدادی از تشکل‌های دانشگاه‌های کشور در پی کشتار مسلمانان کشمیر توسط ارتش هند به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نامه نوشتند.


متن این نامه به شرح زیر است:


وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
  
جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف 


سلام علیکم 


از دیرباز تا کنون مسلمانان به‌ویژه شیعیان، مظهر ایستادگی و پایداری در برابر ظالمان و گردن‌‌کشان سراسر دنیا و نماد مقاومت در برابر خواسته‌های ناحق مستکبران و شیاطین جهانی بوده و هستند؛ به همین خاطر همواره در آماج تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه به سر می‌برند و اگرچه با عزّت اما مظلومانه زندگی می‌کنند. 


امروزه اخباری از سمت مسلمانان و شیعیان کشمیر به گوش می‌رسد که دل محبین این مکتب را آزرده و خاطرشان را پریشان می‌کند.


ما تشکل‌های اسلامی دانشجویی اقدامات دولت و ارتش هند را به دلیل سلب امتیازات و اختیارات ایالت مسلمان‌نشین جامو و کشمیر و هم‌چنین سرکوب کردن صدای آزادی خواه مردم آن، محکوم کرده و حمایت قاطع و صریح خود را از برادران و خواهران مسلمانمان اعلام می‌نماییم. 


هم‌چنین از شما خواستاریم با توجه به مناسبات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور ایران و هند و با عنایت به مشی انقلابی‌گری و اصول قانون اساسی، این اقدامات دولت هند و جنایات ارتش آن‌‌ را محکوم کرده و با توجه به تحریم رسانه‌ای که ایادی ظلم برپا داشته‌اند؛ صدای رسای آنان در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای باشید. 


کسی که شب را صبح کند و نسبت به سرنوشت مسلمانان اهتمام نورزد،مسلمان نیست. (رسول اکرم(ص))


با احترام


جامعه اسلامی دانشگاه‌های دولتی شهرکرد،  دانشگاه اصفهان،  دانشگاه صنعتی اصفهان، علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،  دانشگاه علوم پزشکی اردبیل،  دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه قم، دانشگاه صنعتی بیرجند، بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی شهرکرد و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد


انتهای پیام/4127/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش هند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته