دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 12:36

افشای پشت‌پرده حمایت از نوشین جعفری+تصاویر

یک کاربر فضای مجازی با انتشار رشته توئیتی در حساب کاربری خود پشت پرده حمایت برخی سلبریتی‌ها و رسانه‌ها از نوشین جعفری را فاش کرد.
کد خبر : 409763
baran-kosari-5-1024x776.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، از روز پنج‌شنبه خبرهایی مبنی بر بازداشت نوشین جعفری عکاس سینما و تئاتر در بعضی از صفحات کاربران توئیتر و چند کانال تلگرامی منتشر شد. برخی از کاربران اعتقاد دارند نوشین جعفری با نام مستعار یار دبستانی، در توئیتر فعالیت می‌کرد و پست‌هایی با محتوای سیاه‌نمایی از اوضاع و احوال کشور به اشتراک می‌گذاشت. این درحالی است که بسیاری از دوستان جعفری از سلبریتی‌ها گرفته تا چهره‌های شناخته شده اصلاحات معتقدند وی بیشتر مشغول فعالیت در سینما و تئاتر بود و این تهمت‌ها برای ایجاد بازی رسانه‌ای است. نوشین جعفری پیش‌تر جایزه بهترین عکاس برای فیلم سینمایی «لانتوری» را دریافت کرده بود.


با انتشار خبر بازداشت نوشین جعفری، تصویری از برگه صورت جلسه اقلام توقیفی از او در منزلش در فضای مجازی دست به دست شد. یکی از کاربران فضای مجازی با نام کاربری سید علی موسوی با انتشار رشته‌توئیتی لایه‌های پنهان از بازداشت این فرد و نحوه پوشش خبری بازداشت او توسط رسانه‌های ضدانقلاب و حمایت از او  را تشریح کرد.


در ادامه متن و تصاویر منتشرشده در این رشته توئیت را می‌بینید:


روز گذشته ساعت ۲:۴۸ بعد از ظهر کانال آمدنیوز صورت جلسه اقلام توقیف شده از نوشین جعفری را منتشر کرد. تا ماجرای این دستگیری پرحاشیه‌تر شود.



هر چند آمدنیوز منبع معتبری نیست اما با بررسی اخبار و جزئیات منتشر شده در رابطه با دستگیری و نگاهی به جزئیات سند «تاریخ- ساعت-اثر انگشت و..» اصالت سند مشخص می‌گردد؛ اما سؤال این سند را چه کسی منتشر کرده؟



طبق قانون صورت‌جلسه بازرسی منزل دو نسخه دارد یک نسخه دست مأمورین، یک نسخه تحویل خانواده، اگر به تصویر دقت کنید می بینید نسخه رونوشت کاربنی است؛ یعنی سندی که تحویل خانواده می‌گردد.


اما جریان رسانه‌ای همسو و حامی نوشین جعفری ماجرای انتشار سند را وارونه‌نمایی کرد و هیچ نامی از آمدنیوز را به میان نیاورد و انتشار خبر را به جریانات دیگر منتسب کردند؛




موج حمایتی آغاز شده در حمایت از نوشین جعفری خبر از دستگیری یک عکاس سینما و تئاتر آرام و مهربان می‌داد، برای درک درستی این حمایت‌ها تحقیق بیشتر کردم تا از دایره انصاف خارج نگردم.





با کمی جستجو مشاهده می‌کنید نوشین جعفری در سال ۸۸ در حالی که ۲۱ سال داشته سابقه دستگیری دارد و در همان سال نیز کمپین حمایتی برای آزادی ایشان توسط حزب پان‌ایرانیست تشکیل می‌شود. سوابق فعالیت پدر ایشان نیز روشن و مشخص است.





منبع:باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته