دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1398 - 11:06
چگونه انتخاب رشته کنیم؛

شانس قبولی در کنکور گروه تجربی چقدر است؟

آمار شرکت‌کنندگان در کنکور گروه علوم تجربی و ظرفیت پذیرش نشان می‌دهد که داوطلبان این گروه از شانس کمی برای قبولی برخوردارند.
کد خبر : 409737

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در کنکور گروه علوم تجربی ۶۳۷ هزار و ۴۷۵ نفر ثبت‌نام کردند که ۵۴۲ هزار و ۸۴ نفر در جلسه آزمون حضور داشتند.


۳۴۰ هزار و ۳۶۱ نفر از شرکت‌کنندگان زن و ۲۰۱ هزار و ۷۲۳ نفر مرد، یعنی ۶۲.۷۹ درصد زن و ۳۷.۲۱ درصد مرد بودند. برخلاف آمار شرکت‌کنندگان که نشان می‌دهد بیشتر زنان علاقه‌مند به رشته‌های گروه تجربی هستند اما اکثر رتبه‌های برتر از مردان هستند. به‌طوری‌که از ۱۰ نفر اول کنکور تجربی ۸ نفر مرد هستند.


بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ۳۴ هزار ۵۲۱ در رشته‌های بدون‌آزمون و ۳۶ هزار و ۱۹۱ در رشته باآزمون گروه علوم تجربی پذیرش می‌شوند. ظرفیت سه رشته پرطرفدار پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی ۸ هزار و ۳۸ نفر یعنی 11 درصد از کل ظرفیت است، با در نظر گرفتن سهمیه‌ها حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت از آن طریق جذب می‌شود.


درمجموع ۷۰ هزار و ۷۱۲ نفر در گروه تجربی پذیرش می‌شوند. با احتساب تعداد شرکت‌کنندگان و ظرفیت پذیرش شانس قبولی در گروه تجربی ۱۳ درصد است. آمارهای سال گذشته هم نشان می‌دهد که شانس قبولی در گروه تجربی در کنکور 97، 30 درصد بوده است. بسیاری معتقدند که داوطلبان باید از رشته‌های گروه تجربی به رشته‌های دیگر هدایت شوند چراکه رقابت بیش از ۵۰ درصدی داوطلبان در یک گروه آزمایشی شانس قبولی را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته