دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1394 - 11:33

برگزاری همایش پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در دانشگاه آزاد مینودشت

همایش پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق با همکاری شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه آزاد اسلامی و شبکه بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و شهرداری مینودشت در تالار ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار شد.
کد خبر : 40972

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متخصص قلب و عروق یکی از سخنرانان این همایش، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی نخستین علت مرگ و میر دنیای امروز است.


رضا آریان‌پور افزود: کم تحرکی، تغذیه نامناسب، ماشینی شدن، دخانیات، افزایش فشار خون، چربی خون و بیماری دیابت از جمله علل افزایش بیماری‌های قلبی و در صورت تشخیص و درمان دیرهنگام علت مرگ و میر جوامع امروزی از جمله کشور ماست.


سید علیرضا نریمانی رئیس شورای شهر مینودشت هم هدف از برگزاری این همایش را پیشگیری و کنترل سکته‌های قلبی دانست.


رئیس کمیسیون بهداشت و عضو شورای شهر مینودشت دیگر سخنران این همایش پیشگیری و تغییر سبک زندگی را مهمترین راه کاهش بیماری‌های قلبی عروقی دانست و گفت: با استفاده از روش‌های نوین درمانی نیز متخصصان کشور ما همگام با دیگر کشورها به کمک بیماران می‌آیند.


ایوب ساسانی افزود: آمارها نشان می‌دهد بیمارانی که دچار حمله‌ قلبی‌ می‌شوند اگر در زیر یک ساعت و نیم اول به امکانات بیمارستانی دسترسی پیدا کنند قادر به درمان خواهند بود و این مسئله از بروز حادثه‌های بعدی جلوگیری خواهد کرد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته