دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1398 - 12:57

هشدار نسبت به احتمال کمبود مواد غذایی در انگلیس

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آن‌هم بدون توافق، می‌تواند باعث کمبود قابل توجه مواد غذایی در این کشور شود.
کد خبر : 409625
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آن‌هم بدون توافق، می‌تواند موجب کمبود قابل توجه مواد غذایی در این کشور شود و اختلالات جدی را در تامین مایحتاج مردم در این بخش بوجود آورد.


رئیس اجرایی فدراسیون غذا و نوشیدنی انگلیس که ۷ هزار شرکت را در این کشور مدیریت می‌کنددر این باره گفت: اگرچه هرگز نگفته‌ایم که با برکسیت مردم انگلیس از گرسنگی می‌میرند، اما کمبودهایی بوجود خواهد آمد.


وی افزود: با خروج از اتحادیه اروپا اختلالاتی جدی در تامین مواد غذایی بوجود می‌آید که برای هفته‌ها یا ماه‌ها طول خواهد کشید. این کمبودها را در چند هفته اول می‌توان تا حدودی به کمک مواد غذایی ذخیره شده جبران کرد، اما پاسخ به نیاز بازار با مواد غذایی تازه ممکن نیست.


در همین رابطه برخی شرکت‌های خرده فروشی چندملیتیِ فعال در انگلیس از جمله شرکت تسکو نیز دربارۀ کمبود مواد غذاییِ تازه هشدار داده‌اند.


از نظر تحلیلگران پس از رسیدن بوریس جانسون به مقام نخست‌وزیری، احتمال خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا بیش از هر زمانی افزایش یافته است، زیرا وی اعلام کرده است که کشورش این اتحادیه را ۹ آبان  ترک خواهد کرد، چه با توافق و چه بدون آن.


به گزارش آنا، حدود ۶۰ درصد از مواد غذایی انگلیس از طریق واردات تامین می‌کند و صنعت مواد غذایی و آشامیدنی، ۱۹ درصد از کل فعالیت‌های بخش تولید را در این کشور دربر می‌گیرد.


اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در صورت خروج بدون توافق، بلافاصله در مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود با انگلیس، کنترل‌های گمرکی و بازرسی‌های ایمنی مواد غذایی، همچنین کنترل بر ورود و خروج محصولات غذایی مطابق با استانداردهای اروپا را به اجرا خواهد گذاشت.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته