دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1398 - 00:10
سردار جوانی در گفتگو با آنا:

آمریکایی‌ها در آینده غرب‌آسیا جایی نخواهند داشت/ سیاست راهبردی ایران، همسویی مردم و دولت‌های منطقه در راستای منافع جهان اسلام

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به دخالت‌های آمریکا در منطقه گفت: آمریکایی‌ها در آینده منطقه جایی را نخواهند داشت و این منطقه در اختیار ملت‌های خودش خواهد بود.
کد خبر : 409589

سردار سرتیپ پاسدار یدالله جوانی، معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تحولات منطقه و بیداری ملت ها و هم افزا شدن قدرت آن‌ها، اظهار کرد: دولت‌های منطقه اگر نگاهی دوراندیش داشته و آینده خود را به درستی ارزیابی کنند در خواهند یافت که آینده‌شان در گرو همراه شدن با ملت هاست.


وی ادامه داد: هرکدام از این دولت‌ها که نگاه واقع بینانه‌تری داشته باشند قطعاً زودتر به اصلاح سیاست‌ها، رویکردها و رویه‌های خود اقدام خواهند کرد.


سردار جوانی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر وابستگی دولت‌ها به قدرت‌های فرا منطقه‌ای موجب غفلت از ملت‌شان شده است، اضافه کرد: با انقلاب اسلامی متغیر تعیین‌کنندگی ملت‌ها در معادلات پررنگ‌تر شد، به‌گونه‌ای که امروز شاهدیم در سوریه، عراق ، لبنان، یمن و برخی کشور‌ها شمال آفریقا این نقش مؤثرتر شده و قدرت‌های فرا منطقه‌ای باید به همین دلیل آماده خارج شدن از منطقه باشند.


معاون سیاسی سپاه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی پرچم‌دار این حرکت نوین است، یادآور شد: انقلاب اسلامی انرژی ملت‌ها را آزاد و هم‌افزا کرده است زیرا معتقدیم آمریکایی‌ها در سرنوشت منطقه جایی را نخواهند داشت و آینده در اختیار ملت خواهد بود.


معاون سیاسی سپاه با اشاره به وابستگی‌ برخی کشورها همچون عربستان و امارات به آمریکایی‌ها ادامه داد: امروزه قدرت جمهوری اسلامی ایران کاملاً آشکارشده که موقعیتی تعیین‌کننده دارد و رویکردش هم‌افزایی ملت‌ها در منطقه است و این رویکرد زمینه‌ساز خروج نیروهای فرا منطقه‌ای خواهد شد.


وی در این باره افزود: به همین دلیل طی سال‌های گذشته شاهد یک نوع واگرایی بین برخی دولت‌ها در منطقه با جمهوری اسلامی ایران بودیم.


جوانی اضافه کرد : دولت‌هایی همچون عربستان و امارات متوجه این معنا شده‌اند و لذا اگر بخواهند دوراندیشانه به آینده توجه کنند چاره‌ای جز تجدیدنظر در سیاست‌ها و رویکردهای خود ندارند.


معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه اساس ایران اسلامی از ابتدا همسو کردن ملت‌ها و دولت‌ها در منطقه در راستای منافع جهان اسلام و وحدت امت‌های اسلامی بوده است، تصریح کرد: این سیاست ثابت و راهبردی ایران اسلامی در طی ۴ دهه گذشته بوده است.اگر بحث تعامل و گفت‌وگو با این دولت‌ها و کشورها مطرح می‌شود بر مبنای یک سیاست استراتژیک است.


سردار جوانی با اشاره به تحولات نیجریه و اشتباه دولت این کشور در برخوردهای خصمانه با جریانات اسلامی، خاطرنشان کرد: این تحولات پیروزی نهایی ملت نیجریه را نشان می‌دهد و این‌گونه نیست که به‌راحتی بتوانند جریانات اسلامی و مردم را از صحنه خارج کنند.


معاون سیاسی سپاه با اشاره به ائتلاف آل سعود با امارات و برخی کشورها در تجاوز به کشور یمن گفت : به‌رغم طولانی شدن جنگ، آینده و پیروزی برای ملت مظلوم یمن است.


سردار جوانی یادآور شد: هر دولتی که در ارتباط با قدرت‌های شیطانی تجدیدنظر کند قطعاً می‌تواند با ایران اسلامی رابطه بهتری را برقرار کند چراکه اساس سیاست ایران اسلامی همراهی با ملت‌ها و در نظر گرفتن حقوق آن‌هاست.


انتهای پیام/4082/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب