دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 21:35

چهار کتاب در حوزه انقلاب اسلامی رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب‌های قافله بهار، بر بال ققنوس، مرد من و چهل سال ایستادیم؛ برگزار شد.
کد خبر : 409470
1398020516514287517271204.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب‌های قافله بهار، بر بال ققنوس، مرد من و چهل سال ایستادیم از آثار انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور رضا اسماعیلی شاعر پیشکسوت، نفیسه‌سادات موسوی و محسن محمدی مؤلفان کتاب‌های فوق‌الذکر، شامگاه امروز چهارشنبه ۱۶ مردادماه در ایوان انتظار میدان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.


در ابتدای این برنامه رضا اسماعیلی ضمن خیرمقدم به حضار گفت: کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ما مظلوم است و آن‌گونه که در فرهنگ گذشته، مناسبت‌های مختلف خانواده‌ها و دورهمی‌‌ها، حافظ‌خوانی، مثنوی‌خوانی و شاهنامه‌خوانی برگزار می‌کردند؛ دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد. 


وی بیان کرد: برنامه‌های رونمایی کتاب اتفاقات ویژه‌ای است تا ذهن مردم را متوجه کتاب و کتاب‌خوانی کنیم.


این شاعر پیشکسوت درباره کتاب‌های قافله بهار و بر بال ققنوس اظهار کرد: این دو کتاب در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی است. کتاب قافله بهار مربوط به چهره‌های شاخص شعر انقلاب اسلامی است که دیگر در بین ما نیستند.


اسماعیلی عنوان کرد: در این کتاب، زندگی‌نامه کوتاهی همراه با اشعار منتخبی از چهل تن از شاعران توانای انقلابی آمده است.


وی با اشاره به نام برخی از شاعران گفت: این کتاب شامل آثاری از شاعرانی مانند مهرداد اوستا، سلمان هراتی، نصرالله مردانی، قیصر امین‌پور، سید‌حسن حسینی و طاهره صفارزاده است.


این شاعر پیشکسوت با بیان این‌که قافله بهار شاعران ویژه‌ای را هم معرفی کرده است، توضیح داد: اصغر حاج‌حیدری شاعر اصفهانی که سرایدار بی‌تکلف و ساده‌ای بود و نبوغ و استعداد خدادادی داشت؛ یکی از این شاعران است. هم‌چنین شاعران مردمی مانند مرحوم آغاسی و ابوالفضل سپهر که برای مردم از جان و دل شعر می‌خواندند نیز معرفی شدند.


اسماعیلی درباره کتاب بر بال ققنوس نیز گفت: این کتاب سروده‌های بنده است که مربوط به تاریخ چهل ساله پر فرازونشیب انقلاب اسلامی است.


در ادامه این مراسم، اسماعیلی غزلی از سروده‌های خود از کتاب بر بال ققنوس که درباره حضرت ولی‌عصر (عج) بود را خواند.


در بخش دیگری از این مراسم نفیسه‌سادات موسوی شاعر جوان نیز ضمن توضیحاتی درباره کتاب چهل سال ایستادیم؛ شعری از این مجموعه را برای حضار قرائت کرد.


در پایان این مراسم از این چهار اثر حوزه ادبیات انقلاب رونمایی شد و علاقمندان کتاب‌ها را با امضا مؤلفان دریافت کردند.


انتهای پیام/۴۰۲۸/ 4127/


انتهای پیام/

برچسب ها: رونمایی کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته