دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 22:00
کمالوندی در گفتگو با آنا:

رسانه مهم‌ترین ابزار دیپلماسی است/ نقش شبکه‌های برون‌مرزی ایران در موفقیت‌های دیپلماسی سیاسی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به کمک رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی ایران در تحقق اهداف دیپلماسی سیاسی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های برون‌مرزی ایران کمک شایانی به دیپلماسی سیاسی می‌کنند و در اقناع افکار عمومی جهان نقش بسزایی دارند.
کد خبر : 409415

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در خصوص قدرت نرم رسانه‌ای ایران به وجود رسانه‌های برون‌مرزی همچون پرس‌تی‌وی اشاره و اظهار کرد: اگر بخواهیم دیپلماسی را در یک جمله تعریف کنیم معنای آن اثرگذاری است و این اثرگذاری به معنای رسیدن به اهداف موردنظر است.


وی خاطرنشان کرد: رسانه مهمترین ابزار دیپلماسی است و برای آنکه بخواهد تأثیرگذار باشد باید از یکی از روش‌های اقناع افکار عمومی بهره‌برداری کند.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی ترس و علاقه را از روش‌های پذیرش دانست و ادامه داد: یا باید در موضع قدرت باشید که از سر ترس بپذیرند و یا به‌واسطه علاقه پذیرای پیام شما باشند.


کمالوندی عنوان کرد: همچنان که رسانه می‌تواند مخاطبان خود را قانع کند، وسیله خوبی برای انتقال پیام‌های محبت‌آمیز نیز هست. این پیام‌ها می‌تواند در مخاطب تأثیر بگذارد، همان‌گونه که در زمان مورد نیاز می‌توان از رسانه برای انتقال پیام تهدیدهای موجود نیز استفاده کرد.


وی افزود: به‌طورکلی رسانه نقش تعیین‌کننده‌ای در تهدید دارد و می‌تواند از خطرات احتمالی دشمنان جلوگیری کند همچنان که در تحبیب و دوستی نیز نقشی مهم دارد و می‌تواند باعث جلب محبت ملت‌ها شود تا به سمتی متمایل شوند که موردنظر ماست.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی، اقناع‌سازی را کارکرد مهم رسانه‌ها دانست و ادامه داد: رسانه‌های برون‌مرزی ایران ویژگی‌های اقناعی، جلب محبت ملت‌ها و نیز رساندن پیام تهدید در مواقع لزوم را همزمان دارند و به‌خصوص ویژگی اقناعی قوی دارند که ما نیاز داریم تا افکار عمومی جهان را نسبت به واقعیت‌ها قانع کنیم که تاکنون رسانه‌های برون‌مرزی ایران تأثیر بسیاری در تحقق اهداف دیپلماسی سیاسی کشورمان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی داشته‌اند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته