دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1398 - 09:00
در آستانه رونمایی از دستاورد جدید دفاعی؛

ویژگی‌های «باور 373» رقیب سرسخت اس-300

متخصصان صنایع موشکی کشورمان برای طراحی سیستم دفاع موشکی توانمند، سامانه موشکی«باور ۳۷۳» را طراحی و تولید کرده‌اند که دارای ویژگی‌های خارق‌العاده دفاعی است.
کد خبر : 409414
139505311155091478439634.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی اخیراً از رونمایی سامانه موشکی بُرد بلند پدافند هوایی باور 373 در روز صنعت دفاعی خبر داد که در ادامه به برخی از مشخصات کلی این سامانه اشاره شده است.


در واقع به‌دنبال بررسی کارشناسان نظامی مبنی بر تهیه سامانه پدافندی بُرد بلند و به‌روز جهت تأمین نیازهای کشور و در پی فشارهای غرب برای عدم فروش تجهیزات نظامی به ایران، متخصصان صنایع موشکی کشورمان برای طراحی سیستم دفاع موشکی توانمند، دست به‌کار شدند و سامانه موشکی«باور ۳۷۳» را به مرحله تولید رساندند که نقطه اتکا و اقدامی راهبردی در صنعت دفاعی کشور محسوب می‌شود.


مشخصات باور ۳۷۳ به‌مراتب متفاوت‌تر از S۳۰۰ روسی است. این سامانه می‌تواند اهداف مورد نظر را در ارتفاع ۲۷ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد و نیز با طیف وسیعی از موشک‌ها حتی موشک‌های بالستیک در هر شرایط آب‌‎وهوایی درگیر شود.


این سامانه علاوه‌‌بر اتصال رادارهای هشدار زودهنگام از رادارهای مختلفی نیز در آتش‌بار خود بهره می‌برد و قابلیت مجموعه شدن با شبکه یکپارچه راداری کشور را دارد.


بُرد کشف هدف در این سامانه، ۳۰۰ کیلومتر بوده و می‌تواند در محیط‌های اختلال الکترونیکی مقاوم باشد و با بیشینه سرعت دو هزار و ۸۰۰ متر بر ثانیه این توانایی را دارد با ۳۶ هدف از ۱۰۰ هدف شناسایی‌شده درگیر شود.


زمان واکنش سامانه موشکی باور ۳۷۳ بین پنج تا هفت ثانیه است. همچنین باور 373 یک سامانه موشکی متحرک است که از آنتن مسطح مستطیلی، چرخش مکانیکی در صفحه افقی برای پوشش ۳۶۰ درجه‌ای بهره می‌برد.


به گزارش آنا، باور373 مهمترین پروژه موشکی پدافندی بومی است که ساخت آن از چند سال قبل شروع شده و می‌تواند علیه اهداف متعدد هوایی در ارتفاع بالا به‌کارگیری شود.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته