دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 16:15
رئیس بیمارستان فوق تخصصی میلاد ارومیه :

باید دست دلالان در حوزه توریسم سلامت کوتاه شود

عضو هیئت مدیره بیمارستان فوق تخصصی میلاد ارومیه گفت: دلالان توریسم سلامت جذب گردشگر سلامت را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند و اگر تصمیم گرفته شود که نقش گردشگری سلامت پر رنگ شود باید دولت برای حذف این واسطه‌ها وارد عمل شود.
کد خبر : 409396
1410700702330_IMAGE634911753990646634-th3.jpg

مهدی کاکا‌افشار در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: دلالان توریسم سلامت جذب گردشگر سلامت را با مشکل روبه‌رو کرده‌اند و اگر قرار است که نقش گردشگری سلامت پر رنگ شود باید دولت برای حذف این واسطه‌ها ورود کند.


رئیس بیمارستان فوق تخصصی میلاد ارومیه در خصوص بیمارستان‌هایی که در نقاط مرزی مشغول به فعالیت هستند، گفت:‌ در صورتی که بر روی این بیمارستان‌ها مدیریت درستی اعمال شود نقش مهمی در افزایش توریسم درمانی خواهد داشت.


وی با تأکید بر اینکه تعرفه‌های بخش توریسم درمانی واقعی نیست و با افزایش تورم و مشکلات اقتصادی تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد:‌ مشکل ما در این بخش تعیین سقف مشخص برای پوشش بیمه‌ای است که با تکمیل آن باید بیماران هزینه‌های خود را به‌صورت آزاد پرداخت کنند و از سوی دیگر عدم پرداخت به‌موقع معوقات بیمه‌ها کار را برای این بیمارستان‌ها با مشکل روبه‌رو می‌کند.


کاکاافشار تأکید کرد: نکته مهم در خصوص گسترش توریسم سلامت این است که بتوان هزینه‌های مسافر سلامت را تا حدودی کاست تا او بتواند برای درمان ایران را انتخاب کند.


وی در توضیح این مطلب گفت: بیماری که از کشورهای غربی وارد کشور می‌شود برایش به‌صرفه‌تر است که در استان‌های مرزی به مراکز درمانی برود تا اینکه بخواهد برای درمان راهی تهران شود.


عضو هیئت‌مدیره بیمارستان فوق تخصصی میلاد ارومیه تأکید کرد:‌ از سوی دیگر میزان هزینه درمان برای همه بیماران چه ایرانی و چه خارجی به یک‌میزان است و این عادلانه نیست زیرا یارانه‌ای که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌کند و میزان ارز دولتی که برای داروها و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته می‌شود باید برای بیمار ایرانی هزینه گردد و باید تعرفه‌های هزینه‌های درمان بیماران خارجی با هموطنان ایرانی متفاوت باشد.


وی به بحث دلالان در این حوزه اشاره‌کرده و خاطرنشان کرد:‌ معرفی مراکز توریسم درمانی باید از طریق مراجع قانونی صورت گیرد و این درست نیست که دلالان و واسطه‌ها نقش منفی در این حوزه ایفا کنند.


کاکاافشار پیشنهاد داد: در واقع باید شرایطی مهیا شود تا بیمارستان‌هایی که می‌توانند در حوزه توریسم سلامت فعالیت کنند امکانات خود را معرفی کرده و از آن طریق بیماران خارجی بیمارستان مقصد خود را انتخاب نمایند.


عضو هیئت‌مدیره بیمارستان فوق تخصصی میلاد ارومیه تأکید کرد:‌ گاهی ورود دلالان به بخش توریسم سلامت سبب می‌شود بیماران خارجی که به ایران می‌آیند بدون ضابطه و برنامه چندین برابر بیشتر از تعرفه‌های اعلام‌شده را بپردازند که این موضوع می‌تواند با نارضایتی آن‌ها همراه باشد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته