دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهری:

ترویج ایثار اجتماعی جامعه را در برابر بسیاری از تحریم‎‌ها مقاوم می‌کند

مدیر کل مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: ترویج ایثار اجتماعی جامعه را در برابر بسیاری از تحریم‎‌ها مقاوم می‌کند، آزادگان مروجان فرهنگ ایثار اجتماعی هستند.
کد خبر : 409393
عادل مهری.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در آستانه فرا رسیدن 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مرکز دانش پژوهان نخبه و تشکل‌های شاهد و ایثارگر پیش از ظهر امروز نشست صمیمانه‌ای را با حضور آزادگان نخبه در محل سالن اجتماعات این مرکز برگزار کرد.


در این نشست عادل مهری مدیرکل مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر، اقبال پاک طینت آزاده نخبه دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت و استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی، محمد تمدن نخبه و آزاده زندان‌های دوران ستم‌شاهی دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی و تنی چند از آزادگان و نخبگان حضور داشتند.


عادل مهری در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از تمام آزادگان، اسارت در دوران دفاع مقدس را یک امتحان الهی خواند و گفت: آزادگان سرافراز در طول دوران اسارت، سختی‌ها و محدودیت‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند و در پی آن توانستند از محدودیت‌ها، فرصت بسازند. آزادگان در دوران اسارت از کوچک‌ترین امکانات روزمره بی‌بهره بودند اما در عین حال با آنچه در دست داشتند زندگی می‌کردند.


وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ صبر و ایثار اجتماعی در جامعه از سوی آزادگان که به واقع مظهر صبر و مقاومت هستند، می‌تواند الگویی بسیار مناسب برای برون رفت جامعه از مشکلات جاری باشد. جامعه با الگو قرار دادن رفتار و منش آزادگان در طول مدت اسارتشان، می‌تواند از مشکلات اقتصادی عبور کنند.


مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر ادامه داد: آزادگان نخبه و سرافراز می‌توانند با ورود به بسیاری از مسائل اجتماعی گام‌های مؤثری را در جهت گره‌گشایی مشکلات جامعه بردارند. استفاده از آزادگان می‌تواند در رفع بسیاری از موانع پیش‌روی جامعه نقش حیاتی داشته باشد.


در ادامه این نشست محمد تمدن نخبه و آزاده زندان‌های ستم‌شاهی با بیان خاطراتی از دوران اسارت خود در زندان‌های ساواک بیان کرد: زندانی شدن من در زندان ساواک اصلاً قابل مقایسه با اسارت آزادگان در اردوگاه‌های عراقی نیست اما باید بگویم در همان شرایط نیز با محدودیت‌های بسیار سختی روبرو بودیم و همین محدودیت‌‌ها در یک سلول کوچک بود که باعث می‌شد ابتکاراتی داشته باشیم.


وی اظهار کرد: محدودیت و تحریم در هر موردی، زمینه تعالی و پیشرفت است زمانی که از توان خود در راه پیشرفت استفاده کنیم حتماً در آن راه پیشرفت خواهیم کرد.


در ادامه این نشست نیز اقبال پاک طینت آزاده نخبه با بیان شرایط بسیار سخت در اردوگاه‌های عراقی گفت: بسیاری از آزادگان بودند که در بدترین شرایط ممکن در اردوگاه‌های عراقی برای رفع نیاز‌های روزمره از خود ابتکار نشان می‌دادند و حتی کسانی بودند که در زمان اسارت چندین زبان خارجی آموختند که بعد‌ها از آن استفاده کردند.


وی اظهار کرد: آزادگان می‌توانند با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی، این فرهنگ را به جامعه تسریع دهند و در برابر مشکلات راهکار‌های بسیار مناسبی را ارائه دهند. استفاده از تجارب آزادگان نخبه و همچنین ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی می‌تواند جامعه را در برابر سختی‌های جاری مقاوم کند.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

برچسب ها: آزادگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته