دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 13:49
سرداور مسابقات بین‌المللی غواصی عمق مطرح کرد؛

رقابت نفس‌گیر نمایندگانی از ۴ قاره جهان برای کسب مدال قهرمانی در خلیج‌فارس

سرداور مسابقات بین‌المللی غواصی عمق 2019 روسیه گفت: کشورهای حاضر در این مسابقات برای کسب قهرمانی تلاش می‌کنند و از هیچ امتیازی به راحتی عبور نمی‌کنند؛ چراکه همگی به‌دنبال قهرمانی هستند.
کد خبر : 409364

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسابقات بین‌المللی غواصی عمق 2019 روسیه به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش در حال برگزاری است و علاقه‌مندان و گردشگران بسیاری از این رقابت‌ها بازدید کردند.


ناخدا یکم حامد حق‌پرست، سرداور مسابقات بین‌المللی غواصی عمق 2019 روسیه درباره روند و نحوه برگزاری این مسابقات نظامی اظهار کرد: روزانه 6 کشور شرکت‌کننده در مسابقات، بخش‌های مختلف را به‌طور همزمان انجام می‌دهند.


وی با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته داوران برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی تیم‌ها یادآور شد: تیم‌ها بعد از انجام معاینات پزشکیِ روزانه و اطمینان از صحت بدنی، در میدان حاضر می‌شوند و برابر برنامه‌ریزی انجام شده در کارگاه مربوط حاضر می‌شوند.


سرداور مسابقات نظامی بین‌المللی غواصی عمق روسیه با اشاره به بخش‌های مختلف این مسابقات و برنامه تیم‌ها گفت: تاکنون هر کشور سه بخش مختلف را انجام داده‌اند و تا روز پایانی، تیم‌ها تمامی بخش‌ها را پشت‌سر می‌گذارند و امتیاز بر اساس نتایج هر کشور به دست می‌آید.


حق‌پرست همچنین با تأکید بر اینکه جلسات داوری مسابقات باشدت و جدیت بالایی توسط ناظران داوری تیم‌ها دنبال می‌شود، افزود: بعد از پایان هر روز، داوران مسابقات و ناظران تیم‌ها در مدت زمان بیش از چهار ساعت نتایج تیم‌ها را ارزیابی می‌کنند. تیم‌ها از هیچ امتیازی به راحتی عبور نمی‌کنند؛ چراکه همگی به‌دنبال قهرمانی هستند.


سرداور این مسابقات بین‌المللی که کشورهایی از چهار قاره جهان در آن حضور دارند، درباره بخش‌های انجام‌شده گفت: بخش نجات غواص مغروق که یک آیتم قدرتی وابسته به سرعت عمل و دقت است، توسط چند تیم انجام شده است. بخش کار در فضای بسته، نجات زیردریایی مغروق، نجات کشتی مغروق، ترازو و فلنچ، تاکنون اجرا شده است که همگی سختی‌های خاص خود را دارند و برای اجرای صحیح نیازمند توان و دقت عمل بالایی هستند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

برچسب ها: خلیج فارس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته