دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1398 - 09:50
یادداشت/ حسین قدیانی

ظريف‌ترين ظريف تاريخ

جدیدترین اختلافی که میان علمای مجازستان افتاده، بر سر تیم دیپلماسی دولت است که آیا اعتماد این مذاکراتی‌ها به امضای کری، از سر غفلت بوده یا خدای نکرده خیانت!
کد خبر : 409297
photo_2019-03-10_10-54-26.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، جدیدترین اختلافی که میان علمای مجازستان افتاده، بر سر تیم دیپلماسی دولت است که آیا اعتماد این مذاکراتی‌ها به امضای کری، از سر غفلت بوده یا خدای نکرده خیانت! عمده توجه این رفقا هم روی شخص ظریف است! بعضی از این علما بر این باورند؛ چون آمریکا، ظریف را هم تحریم کرده، پس فلان دانستن او، مصداق افراط و حرف نپخته و اقلا نالازم است که سبب می‌شود نقد درست به ایشان هم آن‌چنان که باید شنیده نشود، به‌ویژه آنکه اخیرا گویا حضرت آقا هم در پاسخ به گله‌ ظریف از پخش سریال گاندو که از قرار نامه‌ای به مقصد بیت رهبری بوده، متهم کردن ایشان به اتهامات شاذ را ناپسند دانسته‌اند، حداقل به روایت دولت!


البته دیگر علمای مجازستان، کوتاه‌بیا از موضع محکم خود نیستند و ناظر بر مستنداتی دیگر، ظریف را نه غافل، بلکه بسی بدتر می‌خوانند! حرف حساب دیگر جماعت، این است؛ «فلانی اگر خائن هم نباشد، باز نتیجه‌ غفلتی که کرد، همان نتیجه‌ خیانت است!».


من البته متأثر از سواد نازلم، قضاوتی در این باره نمی‌کنم و در بحث عالمانه‌ این دردانه‌های مجازی، هیچ ورود نمی‌کنم ولی خطاب به وزیرخارجه، حرفی دارم مختصر و اگر خدا بخواهد، مفید! آقای ظریف! شما که به اعتبار ادعای آقای روحانی و شرکا، قهرمان کلمه و پهلوان جمله و نامبروان سخن و زبان برنده و در عین حال متین و مستدل مذاکره هستید، آیا زیبنده است هر از گاهی مزاحم وقت حضرت آقا شوید که «رهبرا! مرا تأیید می‌کنید یا نه؟!» شگفتا! شما و امثالهم مکرر در نقد من و ما این سخن را می‌گویید؛ «مخفی شدن پشت بزرگان و این همه مایه گذاشتن از نعمت بی‌مانند رهبری، چرا؟!» سلمنا! «لم تقولون ما لا تفعلون؟!» در دفاع از خود، چه کار به حضرت آقا دارید، آن‌هم با وجود این لسان الحمدلله قرا؟! فردی یا مجموعه‌ای اگر شما را غافل خوانده یا از غافل هم بدتر دانسته، آیا بهتر نیست که عوض هزینه از ولایت، بهره از قدرت تکلم الحمدلله خاص خود ببرید و خود، جواب‌شان را بدهید؟!


بیم از آن است که اگر کسانی، حضرت‌عالی را متهم به ظرافت بیش از حد کنند، هیچ نشود از شما دفاع کرد؟! واقعا اگر کسی، شما را «نازک‌نارنجی» بخواند، چگونه کس دیگری توان دفاع از سرکار را خواهد داشت، وقتی این همه راحت، پشت بزرگان، قایم می‌شوید؟! توجه کنید! اتهاماتی چون غفلت یا خیانت، فقط یقه شما را نگرفته، اما کسی اگر خود مرا غافل یا خائن یا مثلا هم‌صدا با دشمن بخواند، حتما عوض نامه به بزرگان، خرج از قلم خود می‌کنم! دختربچه هستم مگر که مدام مزاحم وقت شریف پدر شوم؟!


منبع:رسالت


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته