دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1393 - 09:16

مقام سابق اردن: داعش جرات حمله به اسرائیل را ندارد

وزیر سابق اردنی با بیان اینکه داعش هیچگاه به اسرائیل حمله نمی‌کند، تنها راه ریشه‌کن کردن گروه داعش را اعزام نیروهای مشترک عراقی و سوری به جنگ آنان دانست.
کد خبر : 4092

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، «ممدوح عبادی» وزیر بهداشت سابق اردن در همایشی درباره گروه تروریستی داعش گفت: صهیونیسم و تروریزم دو روی یک سکه هستند و داعش هیچگاه به اسرائیل حمله نخواهد کرد و آمریکا نیز کاری به آن‌ها نخواهد داشت.


وی افزود: داعش، بذر شر است و با حملات هوایی و مانور رسانه‌ای نمی‌توان آن را ریشه‌کن کرد، بلکه تنها راه ریشه‌کن کردن آن، عملیات زمینی مشترک سوریه و عراق است که باید با حمایت کافی و صادقانه کشورهای عربی و مجامع بین‌المللی همراه شود.


وی در این همایش که 200 نفر از فعالان و سیاستمداران اردنی در آن شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: داعش، در مسیری گام برمی‌دارد که یکی از نظریه‌پردازان القاعده به نام «ابوبکر ناجی»، مولف کتاب «اداره وحشی‌گری» برای آنان ترسیم کرده است. در یکی از فصل‌های این کتاب، تاکید شده است که با تهدیدهای متوالی و تروریسم و تجاوز می‌توان قدرت‌های بزرگ را خسته و فرسوده کرد.


«ممدوح عبادی» تاکید کرد: راهبرد داعش در اداره وحشی‌گری، درونی کردن خوی وحشی‌گری در نیروهای خود است تا این نیروها با عملیات متوالی بتوانند وحشتی بی‌نهایت در دل دشمنان ایجاد کنند. به همین دلیل آن‌ها افراط را سرلوحه خود قرار می‌دهند، به عنوان نمونه اگر قرار باشد ساختمانی را خراب کنند، آن قدر بمب استفاده می‌کنند که با خاک یکسان شود. در همین راستا، اگر در قبال آزادی گروگانی، باج پرداخت نشود، او را به فجیع‌ترین و وحشتناک‌ترین صورت ممکن می‌کشند تا در قلب دشمن و هواداران دشمن، رعب و وحشت ایجاد کنند.


این وزیر سابق اردنی بر لزوم مبارزه دوگانه نظامی و فکری با داعش تاکید کرد و گفت: علاوه بر عملیات نظامی، باید قوانینی تصویب شود که با هرگونه بهره‌برداری از اماکن عمومی برای تبلیغ افکار گمراه کننده تکفیری و کشتار مخالفان، برخورد شود. در واقع مبارزه ایدئولوژیک، مهمترین مرحله مبارزه با تروریسم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته