دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1398 - 07:12
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان در گفتگو با آنا:

شرکت دانش‌بنیان تست بتن راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان از راه‌اندازی شرکت تست بتن با همکاری اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان گروه ارشد سازه رشته عمران این دانشگاه در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
کد خبر : 409191

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان سال 1374 در یکی از بهترین نقاط خوش آب و هوای فارس در شهر توریستی اردکان و شمال غربی شهر شیراز در فاصله 65 کیلومتری راه‌اندازی شد.


 این واحد دانشگاهی با درجه بزرگ با ساختمان‌های زیبا، امکانات و تجهیزات مناسب و به‌روز آزمایشگاهی، کارگاهی در دامنه کوه با چشم‌اندازی دل‌انگیز و مناظر طبیعی منحصربه‌فرد بستر مناسبی را برای علاقه‌مندان به تحصیل و دانشجویان فراهم آورده است.


این دانشگاه ابتدا با دو رشته کاردانی ناپیوسته کامپیوتر و کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی و 43 دانشجو زیر نظر واحد شیراز عملاً آغاز به کار کرد و سال 1379  از مرکز به واحد تبدیل و به‌طور مستقل به فعالیت خود ادامه داد.


واحد دانشگاهی سپیدان اکنون پس از گذشت 19 سال دارای 63 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد (17 رشته و گرایش)،کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)  فعال است.


مساحت کل املاک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان حدود 20 هکتار و دارای 15 هزار متر مربع فضای آموزشی، اداری، رفاهی، کارگاهی، آزمایشگاهی، مجهز به سالن اجتماعات و کامل (با گنجایش 254 نفر)، سالن سلف سرویس خواهران و برادران به صورت مجزا، مسجد در حال ساخت زیبا (با 250متر زیربنا و حدود 70 درصد پیشرفت  فیزیکی) سایت کامپیوتر با تعداد 200 دستگاه کامپیوتر مجهز، اینترنت با پهنای باند 4 مگابایت،کتابخانه با تعداد 25 هزار جلد کتاب و 500 متر مربع فضای سالن مطالعه و دستگاه‌ها و تجهیزات مجهز، سیستم اتوماسیون اداری، تغذیه و دستگاه‌های جدید وایرلس و سرورهای hp از دیگر امکانات واحد سپیدان است.


خوابگاه خواهران این واحد دانشگاهی با ظرفیت 220 نفر با 3 هزار 500 متر مربع، فضای رفاهی و اسکان دانشجویان را در سه طبقه با امکانات مجهز فراهم می‌کند. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه حدود 40 نفر و کارکنان حدود 40 نفر است.


مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان و دستاوردهای این واحد دانشگاهی اظهار کرد: از خرداد 1395 که به‌عنوان رئیس این دانشگاه منصوب شدم، سعی کردیم فعالیت خوبی در حوزه سما داشته باشیم و در این راستا مدارس سمای دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شده است.


دکتر مهدی شیخ موحد


وی راه‌اندازی طرح گردشگری منطقه سپیدان شامل پارک آبی، اقامتگاه تفریحی و سوئیت گردشگری را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان عنوان و اضافه کرد: در حوزه تجمیع ساختمان‌ها نیز کارهای خوبی انجام شده؛ به‌طوری‌که دو ساختمان را به‌دلیل نداشتن دانشجو تجمیع کردیم و هزینه‌ها در این باره کاهش یافت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپپیدان با بیان اینکه تأسیس سینما در این دانشگاه اقدام دیگری بود که با کسب مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به سرانجام رساندیم، عنوان کرد: با اینکه دانشجویان پیش از این در قالب آمفی‌تئاتر فیلم می‌دیدند که غیرقانونی بود؛ اما اکنون با کسب مجوز دغدغه ما رفع شده است.


شیخ موحد در پاسخ به این سؤال که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ بیان کرد: در این راستا با همکاری اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان و دانشجویان در حال راه‌اندازی شرکت تست بتن گروه ارشد سازه هستیم و مقرر شده این شرکت زیرنظر گروه ارشد سازه رشته عمران فعالیت داشته باشد و به‌زودی عملیات راه‌اندازی آن آغاز می‌شود.


وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه کار ایجاد رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان به کجا رسید؟ گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز لازم را برای ایجاد این رشته را نداد و عنوان کرد که دانشگاه‌هایی که در شهرستان‌های زیر 100 هزار نفر قرار دارند، اجازه ایجاد رشته پزشکی را ندارند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته