دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش فروش آخر هفته سینمای جهان

دراکولای مهربان دوباره رکورد شکست

فیلم انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا 2» با فروش 47.5 میلیون دلار در مدت سه روز آغاز اکران خود، رکورد فروش آخر هفته ماه سپتامبر را جا به‌جا کرد.
کد خبر : 40919

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، دراکولای مهربان فیلم «هتل ترانسیلوانیا 2» با درآمد چشمگیر 47.5 میلیون دلار از محل گیشه آمریکای شمالی در سه روز آخر هفته بر صدر جدول فروش سینمایی هفته نشست. «هتل ترانسیلوانیا 2» را مانند فیلم اول «هتل ترنسیلوانیا» گنادی تارتاکوفسکی کارگردانی کرده است و آدام سندلر، سلنا گومز، استیو بوشمی، کوین جیمز و اندی سمبرگ از جمله صداپیشه‌های نقش‌های اصلی فیلم هستند.


این فیلم در 3754 سالن سینما در آمریکای شمالی نه فقط از فروش افتتاحیه 42.5 میلیون دلاری اولین «هتل ترانسیلوانیا» ساخته شده در سال 2012 جلو افتاده، بلکه به نوشته هالیوود ریپورتر، رکورد فروش افتتاحیه ماه سپتامبر در آمریکا را که باز هم به به «هتل ترانسیلوانیا» تعلق داشت (البته بدون احتساب تورم) شکسته است.


داستان فیلم «هتل ترانسیلوانیا 2» در ادامه فیلم اول اتفاق می‌افتد. دراکولا و سایر هیولاهای دوست‌داشتنی همراه او که هتلی را در ترانسیلوانیای رومانی در اختیار دارند، به این نتیجه رسیده‌اند که لزومی دارد از انسان‌ها بترسند و درهای هتل‌شان را به روی میهمانان آدمیزاده گشوده‌اند. نوه کوچولوی نیمه آدمیزاد، نیمه هیولای دراکولا به نام دنیس دردسرساز می‌شود و دراکولا تصمیم می‌گیرد یک دوره آموزش هیولایی برای او برپا کند و در همین حال پدر غرغروی دراکولا، ولاد برای سرکشی به هتل می‌آید که اگر پی ببرد که خون ناب هیولایی در رگ‌های نتیجه‌اش جریان ندارد، هتل‌دار به خطر می افتد.


دومین فیلم پرفروش آخرهفته میلادی گذشته فیلم «کارآموز» با بازی رابرت دنیرو و آن هاتاوی بود. این فیلم کمدی در فاصله روزهای جمعه تا یکشنبه در 3305 سالن سینمای آمریکای شمالی 18.2 میلیون دلار درآمد داشت که فروش قابل قبولی برای آن محسوب می‌شود. «دونده هزارتو» با 14 میلیون دلار در این آخرهفته سومین فیلم جدول است و جمع فروش آن در 10 روز گذشته در آمریکا به نزدیک 52 میلیون دلار رسیده است. درام ورزشی «اورست» با بازی جیک جیلنهال و جاش برولین در این سه روز در گیشه آمریکا کمی بیش از 13 میلیون دلار فروخته و در مکان چهارم جدول فروش آمریکای شمالی نشسته و مجموع فروش آن در 10 روزی که از اکرانش در این بازار می‌گذرد از 23 میلیون دلار فراتر رفته است که البته با توجه به بودجه 55 میلیون دلاری آن چندان رضایتبخش نیست.


«عشای تاریک» زندگینامه‌ای جنایی با بازی جانی دپ در نقش اصلی، «دیدار» ترسناک به کارگردانی ام. نایت شامالان، درام جنایی «مرد کامل»، درام «اتاق جنگ»، «جهنم سبز» ترسناک تازه اکران گرفته و «آدمکش قراردادی» دلهره‌آور به کارگردانی دنی ویلنو رتبه‌های چهارم تا دهم جدول فروش آخر هفته آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده‌اند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته