دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 20:13
جهانگیری در دیدار وزیر بهداشت عمومی لبنان تأکید کرد؛

تهران آماده گسترش همکاری‌های پزشکی و بهداشتی با بیروت است

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این تجاوزها، گفت: آنچه باعث شده که تا کنون دشمنان نتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند مقاومت و ایستادگی مردم و دولت لبنان بوده است.
کد خبر : 409033
153466625478550500.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از دولت، اسحاق جهانگیری در دیدار جمیل جبق، وزیر بهداشت عمومی لبنان، اظهار کرد: بخشی از امنیتی که در منطقه و بخصوص لبنان برقرار است، نتیجه پیشرفت و دستاوردهای چشمگیری است که لبنان توانسته در سال‌های اخیر با وجود فشارهای خارجی به آن نائل شود.
معاون اول رئیس‌جمهور از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های تهران-بیروت در همه زمینه‌ها و بخصوص در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: ایران با وجود تحریم و فشارهای چهل ساله آمریکا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، با تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی توانسته توفیقات خوبی را در همه بخش‌ها به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه امروز ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی به مرز خودکفایی رسیده و تنها بخش اندکی از نیازهای حوزه بهداشت و درمان را از خارج وارد می‌کند، تصریح کرد: دارو و تجهیزات پزشکی ایران از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است و آمادگی داریم زمینه گسترش همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی دو کشور در حوزه آموزش پزشکی و بهداشت و درمان را فراهم کنیم.
جهانگیری همچنین از حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای دولت لبنان و دنیای اسلام یاد کرد و گفت: ما به سید حسن نصرالله و حزب‌الله لبنان افتخار می‌کنیم.
وزیر بهداشت عمومی لبنان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در قلب ملت لبنان جای دارد و لبنان در خط مقدم دفاع از ایران قرار دارد، از حمایت‌های همه‌جانبه کشورمان از دولت و مردم لبنان قدردانی کرد و گفت: امنیت خوبی که امروز در لبنان و حتی روستاهای این کشور وجود دارد مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است و ما هیچ‌گاه خدمات ایران را فراموش نخواهیم کرد.
وی تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی به لبنان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: حتی کشورهای عربی نیز در این تجاوزات با رژیم صهیونیستی همراه بودند و تنها کشوری که طی این سال‌ها از لبنان حمایت کرد، جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بوده است.
جمیل جبق با اشاره به بازدیدهای خود از برخی کارخانجات تولید دارو و تجهیزات پزشکی و تعدادی از بیمارستان‌ها گفت: آمادگی داریم همکاری‌های دو کشور را در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان به‌ویژه از طریق بخش خصوصی دو کشور گسترش دهیم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته