دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 17:19
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی؛

کتاب «تجلی ذکرالله» نماز جمعه در آیینه شریعت منتشر شد

کتاب تجلی ذکرالله نماز جمعه در آیینه شریعت، توسط کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق تألیف و منتشر شد.
کد خبر : 408938
8fa0bb86-8419-449d-a45a-511600c4ca90.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نراق، کتاب «تجلی ذکرالله نماز جمعه در آیینه شریعت» توسط جواد دهقانی‌آرانی دانشجوی دکتری قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام شهرری و کارشناس فرهنگی و مسئول اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق برای نخستین بار از سوی انتشارات موجک به چاپ رسید.


مؤلف در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: نماز جمعه یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین فریضه‌های عبادی سیاسی اسلام بوده که از ابعاد گوناگون فرهنگی، سیاسی، اطلاع‌رسانی و غیره برخوردار است. نماز جمعه از همان ابتدای تشکیل جامعه نبوی در مدینه تشریع و توسط پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله» اقامه شد. نزول سوره‌ای خاص در قرآن کریم به نام سوره جمعه که به بیان اهمیت نماز باشکوه جمعه می‌پردازد، جایگاه ارزشمند این فریضه الهی را در جامعه اسلامی می‌رساند.


جواد دهقانی‌آرانی احیای نمازجمعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برمی‌شمارد و می‌نویسد: احیای واقعی نماز جمعه در ایران یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب کبیر اسلامی ایران است و ما آن را مانند بسیاری از برکات، مدیون حضرت امام (س) هستیم. حضرت امام (س) در کتاب «کشف‌الاسرار» که در نخستین سال‌های سلطنت محمدرضا شاه انتشار یافت، اشاره کوتاهی به مسئله نماز جمعه کردند، ولی در کتاب «تحریرالوسیله» که در زمان تبعید به ترکیه تألیف فرمودند، به‌طور مشروح پیرامون آن مسائلی را ذکر کردند.


نویسنده در ادامه مقدمه این کتاب به جریان منافقین اشاره می‌کند و نگرانی آنها را از نماز جمعه را تبیین می‌کند و می‌نویسد: یکی از پدیده‌های شوم در جامعه، چه در صدر اسلام که توانست تا حدودی در کارهای پیامبر «صلی الله علیه و آله» و یارانش اخلال ایجاد کند و چه در زمان حال، پدیده «نفاق» است.


این کتاب در شمارگان 2 هزار جلد در قطع رقعی توسط انتشارات موجک منتشر و روانه بازار نشر شده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته