دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 21:15
در جلسه کمیسیون برجام

لاریجانی: لغزش‌هایی در برجام وجود دارد که باید جلوی آن را بگیریم

نشست کمیسیون ویژه بررسی برجام با رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز -یکشنبه 5 مهر- برگزار شد.
کد خبر : 40882

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در ابتدای این نشست، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، گزارشی از مجموع جلسات،‌ بازدیدها و گفت‌وگو ها به رئیس مجلس شورای اسلامی، ارائه کرد و گفت: کمیسیون سعی کرد با جدیت و عزم راسخ و در کمال بی‌طرفی موضوع برجام و مذاکرات هسته ای را بررسی کند و وظیفه خود را با احساس تعهد بالا انجام داده است.


وی ورود تخصصی به این موضوع را از ویژگی‌های کاری کمیسیون برجام عنوان کرد و گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری قانون و مصالح کشور معیارهای سنجش کمیسیون بوده است.


علی لاریجانی، در ادامه این جلسه با تاکید بر اهمیت برجام در عین حال آن را سند پیچیده‌ای دانست و از زحمات کمیسیون تشکر کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی، کار کمیسیون را مهم و طاقت‌فرسا دانست و یادآور شد: باید مراقب مخاطرات برجام باشیم. همچنین لغزش‌هایی در برجام وجود دارد که باید جلوی آن را بگیریم و اجازه ندهیم که تفسیر و تعبیری به ضرر جمهوری اسلامی تمام شود. یا در موضوع بازدیدها باید امنیت اطلاعات و اسناد نظامی ما حفظ شود.


وی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی اساس برجام را همکاری می‌داند و ادبیات تهدید آمیز را برخلاف این توافق تلقی می کند خاطرنشان کرد: بنابراین هم در گزارش و هم در طرحی که قرار است ارائه شود باید دغدغه‌های مذکور مد نظر قرار داده شود.


لاریجانی لغو تحریم‌ها را از موضوعات مهم برجام دانست و گفت: ما در پایان راه نیستیم بلکه در ابتدای یک راه هستیم و لذا باید همه با دقت و نظارت کار را به پیش ببرند.


براساس این گزارش پس از طرح دیدگاه‌های رییس مجلس برخی اعضای کمیسیون نیز نظرات خود را مطرح کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب