دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1398 - 18:11

السالوادو سرزمین عجایب؛ از یک روز بدون قتل تا برکناری توئیتری مقامات

رئیس‌جمهور جدید السالوادور که مقامات این کشور را با پیام توئیتری خود برکنار می‌کند، اولین روز بدون قتل در این کشور را جشن گرفت.
کد خبر : 408794
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، نجیب بوکیله اولین روز بدون قتل در این کشور را جشن گرفت.


این رویدادی کم‌سابقه در این کشور کوچک واقع در آمریکا مرکزی جایی که خشونت بخشی از زندگی روزمره محسوب می‌شود.


طی ۱۹ سال اخیر در این کشور، در مجموع تنها ۸ روز بدون قتل وجود داشته است. و به‌طور متوسط در هرروز دست‌کم چهار نفر در این کشور کوچک  جان خود را در حملات باندهای قاچاق از دست می‌دهند.


بنا بر اعلام دیده‌بان حقوق بشر، السالوادور یکی از کشورها با بالاترین آمار قتل در جهان است که به دلیل  فعالیت باندهای جنایتکار و حفظ قلمرو خود دست به قتل و آدم‌ربایی یا تجاوز و جابجایی اجباری می‌زنند و مخالفان خود ازجمله مقامات دولتی، نیروهای امنیتی و خبرنگاران را به‌راحتی با این شیوه از سر راه برمی‌دارند.


از سوی دیگر رئیس‌جمهور جدید این کشور که پیش از انتخابات کارزار تبلیغاتی خود را عمدتاً به کمک شبکه‌های اجتماعی پیش برده بود، اکنون نیز با استفاده از توئیتر برای دستور دادن به مقامات این کشور تعجب همگان را برانگیخته است.


وی در یکی از توئیت‌های خود در روز سه‌شنبه نوشت: به وزیر انرژی دستور داده می‌شود تا کلاودیو سانچز ویلالتا، دختر رئیس‌جمهوری سابق را برکنار کرده و کسی را نیز به جای او منصوب نکند.


بوکیله که در حساب توئیتر خود ۷۰۰ هزار دنبال کننده دارد، تاکنون افراد دیگری را نیز به همین روش از کار برکنار کرده است. برخی از مسئولان مورد خطاب او نیز در همان توئیتر به او پاسخ داده و می‌نویسند: دستور شما بی‌درنگ اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: توئیتر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته