دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 17:16

ویزای سفر وزیر بهداشت به عربستان چگونه صادر شد؟ ظریف در نیویورک با چه کسی رایزنی کرد + تصویر

وزیر امور خارجه کشورمان در میانه صحن مجمع عمومی سازمان ملل به سراغ امیر کویت رفت و به صورت غیررسمی با وی رایزنی کرد و با وساطت او، ویزای سفر یک مقام ارشد دولتی به عربستان صادر شد.
کد خبر : 40873

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پس از فاجعه منا، عربستان به دفعات بر سر راه اعزام مسئولان ارشد ایرانی به این کشور برای رسیدگی به وضع حجاج کشورمان کارشکنی کرده بود؛ پس از رایزنی ایران با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، که در نیویورک به سر می‌برد، سعودی‌ها با پرواز از یکی از مسئولان ارشد غیرسیاسی ایرانی به این کشور موافقت کرده است.


هیات جمهوری اسلامی ایران با امیر کویت در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گفت ‌وگویی در این باره انجام داد؛ گفت‌و‌گویی که البته ثمربخش واقع شد و امیر کویت در تماس با شخص پادشاه عربستان، موافقت وی را برای سفر یکی از مقامات غیر سیاسی ایران به سعودی گرفت.


بر این اساس به جای صدور ویزای علی جنتی، وزیر ارشاد، که از سوی دولت به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری حادثه منا در عربستان انتخاب شده بود، روادید حسین قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، صادر شد.


صبح امروز، حجت‌الاسلام احمد سالک،رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در حاشیه نشست علنی مجلس با بیان اینکه دو هیئت از ایران برای اعزام به عربستان تشکیل شده است، گفته بود: یک هیئت به‌سرپرستی وزیر بهداشت و هلال احمر و هیئت دیگر به‌سرپرستی وزیر ارشاد تشکیل شده است. او افزوده بود: تا کنون ویزای وزیر بهداشت صادر شده و ویزای آقای جنتی هنوز صادر نشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته