دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 17:10

روایت ناطق نوری از سال 60 : روزانه 20 تا 30 ترور در تهران رخ می‌داد

رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبر معظم انقلاب با اشاره به وضع بحرانی خاورمیانه تصریح کرد: همه نقاط اطراف کشور ما را جنگ و ناامنی فرا گرفته است و تنها ایران است که در امنیت و آرامش به سر می‌برد.
کد خبر : 40871

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری در نخستین همایش مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان تهران در شهر لواسان شهرستان شمیرانات گفت: از ابتدا تا پایان جنگ هیچ کشوری در جهان به ما هیچ نوع کمک تسلیحاتی نکرد و برای گرفتن کوچکترین قطعات جنگی با واسطه از سایر کشورها کمک می‌گرفتیم.


ناطق نوری تاکید کرد: در دو سال نخست انقلاب اسلامی هر روز در کشور درگیری وجود داشت و زمانی که در سال 60 بنده وزیر کشور بودم روزانه 20 تا 30 ترور در تهران رخ می‌داد.


وی با اشاره به اینکه کشور عمان در جنگ ایران و عراق بی‌طرف بود، تصریح کرد: سوریه به رهبری حافظ اسد کمک‌های زیادی به ایران رساند که ما نیز به خوبی جبران کردیم ضمن اینکه کشور لیبی نیز در دوران جنگ تحمیلی از ایران حمایت کرد.


ناطق‌نوری تاکید کرد: دیگر کشورهای عربی در کنار سایر کشورهای اروپایی با پول، تجهیزات و سایر امکانات از عراق حمایت می‌کردند. ملت ما مردانه ایستاد تا یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه نیفتد.


اوباما در مذاکرات عاقلانه فکر کرد و به جای دل بستن به کشورهای شیخ‌نشین عربی مذاکره با ایران مقتدر را برگزید

همچنین ناطق‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه منا اشاره کرد و وقوع این فاجعه را ناشی از بی‌کفایتی نظام سعودی دانست و اظهار کرد: کسانی که خود را خادمان حرم امن الهی می‌دانند باید با توجه به جایگاه رفیع کعبه، حرم پیامبر(ص) و قبور ائمه اطهار(ع) براساس دیدگاه اسلامی و انسانی به رعایت اخلاق دینی عنایت ویژه‌ای داشته باشند.


وی اضافه کرد: با گسیل نیروهای کارآمد عربستان برای دخالت در بحران یمن و بحرین، قدرتمندترین کشورهای جهان هم با داشتن همه امکانات توانایی مدیریت دو بحران به شکل همزمان را ندارند.


ناطق‌نوری با تسلیت فاجعه غمبار منا به مسلمانان و بازماندگان این حادثه، تصریح کرد: حادثه منا مهاجرت بندگان مخلص خدا بود که براساس آیات قرآن کریم اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند برای آنها به همراه دارد.


وی با انتقاد از مدیریت ضعیف سعودی‌ها در آیین حج، گفت: چطور ممکن است با وجود امکانات گسترده و فناوری پیشرفته چنین حادثه‌ای رخ دهد.


رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبر معظم انقلاب، اقتدار کشورمان را بی‌نظیر توصیف و خاطرنشان کرد: اوباما در مذاکرات عاقلانه فکر کرد و به جای دل بستن به کشورهای شیخ‌نشین عربی مذاکره با ایران مقتدر را برگزید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته