دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 17:02

کمیته سیاسی کمیسیون ویژه برجام: توافق هسته‌ای باعث منزوی شدن رژیم صهیونیستی شده است

بر اساس گزارش کمیته سیاسی کمیسیون ویژه برجام، برنامه جامع اقدام مشترک فرصت‌هایی برای جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای و روابط متقابل با کشورهای جهان را ایجاد کرده و همچنین باعث منزوی شدن رژیم صهیونیستی شده است.
کد خبر : 40869

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جلسه صبح امروز -یکشنبه 5 مهر- کمیسیون ویژه بررسی برجام با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.


بر اساس گزارش سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام، در این جلسه علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: سازمان انرژی هسته‌ای به سؤالات ارسالی کمیسیون پاسخ داده اما سؤالاتی که برای وزارت امورخارجه ارسال شده همچنان بدون پاسخ مانده است.


همچنین در این جلسه پیرامون طرح دو فوریتی که تهیه شده است بحث شد و امضاهای آن درحال جمع‌آوری است. البته طرح‌های دیگری نیز تهیه شده است اما بنابراین شد که یک طرح با اجماع حداکثری نمایندگان تهیه و ارائه شود.


در این جلسه گزارش کمیته سیاسی کمیسیون نیز قرائت شد که شامل فرصت‌ها و تهدیدات برجام در حوزه سیاست خارجی و پیشنهادهایی برای جلوگیری از تهدیدات بود.


طبق اعلام نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام، در جلسه امروز این کمیسیون آثار فرهنگی برجام مورد بررسی قرار گرفت.


در همین باره نصرالله پژمانفر به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی در کمیسیون برجام حضور یافت و بحث مفصلی را درباره‌ آثار فرهنگی برجام ارائه کرد.


نقوی حسینی همچنین گفت: در جلسه امروز کمیسیون برجام، گزارش نهایی حوزه دفاعی امنیتی نیز قرائت شد و مورد تایید قرار گرفت که توان موشکی جمهوری اسلامی، خرید و فروش، یا اهدای سلاح، نظارت و بازرسی و نفوذ دشمن محورهای اصلی این گزارش بود.


همچنین محورهای اصلی گزارش کمیته سیاسی فرصت‌های جمهوری اسلامی در دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای، منزوی شدن رژیم صهیونیستی، روابط متقابل با کشورهای جهان، و تهدیداتی از جمله نفوذ آمریکا در منطقه و کشور، تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و روحیه مبارزه با استکبار بود.


به گزارش خبرنگار آنا، کمیسیون ویژه برجام ساعت 16 امروز نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته