دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 19:20
استاندار زنجان:

معتقد به حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی هستم

استاندار زنجان گفت: رویکرد بنده در استان زنجان حمایت از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است و معتقدم باید از آن حمایت کرد.
کد خبر : 408584
11.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در چهاردهمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه نظام است و بنده هم به‌عنوان سرباز نظام از دانشگاه با همه توان  حمایت می‌کنم.


حقیقی


وی نظرات مقام معظم رهبری درباره کرسی‌های آزاداندیشی را یادآور شد و تأکید کرد: جای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خالی است و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند این خلأ را جبران کند.


استاندار زنجان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی مانند کشاورزی نوین و طرح‌های فناورانه  موضوع علم به ثروت را محقق کند.


عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اولویت استانداری زنجان در راستای حمایت از طرح‌های فناوری نوین دانشگاهی است و باید برنامه‌ها و بودجه‌ریزی‌های دانشگاه بر اساس واقعیت‌ها و نیازها باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان: دانشگاه آزاد اسلامی، بخش بزرگی از آموزش عالی استان زنجان است


در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مؤثرترین نهادهای آموزشی و اجتماعی استان زنجان بوده و بخش بزرگی از دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.


علیرضا فیروز‌فر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان متشکل از چهار واحد، دو مرکز و سه مجتمع فرهنگی و آموزشی سما است.


دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به حوزه تحقیق و پژوهش‌های علمی برمبنای حل مسائل استان و کشور در حوزه‌های مختلف است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان موضوع شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه تصوری غیرواقعی در مورد شهریه دانشگاه آزاد بین مردم شکل‌گرفته، درحالی‌که شهریه مدارس غیرانتفاعی از شهریه این دانشگاه بیشتر است.


فیروز فر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دارای ظرفیت‌های مهمی مانند تعداد بالای هیئت‌علمی مجرب و زیرساخت‌های آموزشی‌، فرهنگی و پژوهشی است که بر مبنای همین ظرفیت‌ها توانایی ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به جمعیت بیشتری از داوطلبان ورود به دانشگاه را دارد.


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس اسناد بالادستی نظام بودجه‌ریزی می‌کند


در ادامه مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس اسناد بالادستی نظام و در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای گام دوم انقلاب اسلامی است.


بهروز طهماسب کاظمی


بهروز طهماسب کاظمی در چهاردهمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های عظیم معنوی و مادی برخوردار بوده و گام‌های بلندی  برای توسعه و تعالی کشور برداشته است.


وی رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی را یادآور شد و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد حل مسائل ملی فعالیت می‌کند و هر واحد دانشگاهی منطبق بر اقتضائات و مسائل آن منطقه باید برای حل مسائل و مشکلات برنامه‌ریزی کند.


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لزوم توجه به مطالبات دانشجویی را یادآور شد و اظهار کرد: دانشجو نزد دانشگاه امانت است و  باید ازسرمایه‌هایی که به ما سپرده‌شده محافظت کنیم.


کاظمی ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارائه خدمات باکیفیت بالا و قابل‌قبول به دانشجویان موردتوجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی است.


رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رابطه صنعت و دانشگاه را یادآور شد و گفت: متأسفانه رابطه مطلوبی بین صنعت و دانشگاه در کشور وجود ندارد و دانشگاه‌ها باید نگاه جامع و چندوجهی به مسائل حوزه صنعت داشته باشند و اعتماد بخش صنعت را برای حل مسائل جلب کنند.


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشگاه و آموزش عالی را به اقتصاد و معرفت مردم گره نزنیم، مردم اعتمادشان را به دانشگاه آزاد اسلامی از دست خواهند داد.


کاظمی تصریح کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله درآمدهای غیرشهریه‌ای نگاه صرفاً اقتصادی و درآمدی نیست بلکه یک نگاه علمی به این حوزه برای حل مسائل کشور است.


رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکیل مجمع خیرین دانشگاهی یکی از اهداف این دانشگاه به‌عنوان یک راهبرد برای توسعه امر خیر و نیکوکاری است که این مهم در دانشگاه اتفاق افتاده و به دنبال بسط و توسعه آن در نقاط مختلف کشور هستیم.


کاظمی توسعه رشته‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور را یادآور شد و گفت: توسعه رشته‌های علوم پزشکی بر مبنای آمایش سرزمینی و هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.


وی ادامه داد: هماهنگی و ارتباط مطلوبی بین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با دانشگاه علوم پزشکی این استان وجود دارد و این ارتباط و هماهنگی می‌تواند برای توسعه حوزه پزشکی مؤثر و مفید واقع شود. 


مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و دانش‌بنیان بوده و می‌تواند بیش‌ازپیش مؤثر واقع شود و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان می‌تواند زمینه‌های زیرساخت برای بخش‌های مختلف مولد استان را مهیا کند.


کاظمی از همراهی و حمایت مسئولان استان زنجان از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان قدردانی کرد و آن را فرصتی بی‌بدیل برای تحقق اهداف دانشگاه برشمرد.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته