دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 15:26

گپ و گفت ظریف با دنبال‌کنندگانش در اینستاگرام

وزیر امور خارجه کشورمان به سؤالات و نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی در حساب کاربری خود در اینستاگرام پاسخ داد و تصریح کرد که خانه، ملک و حساب بانکی در آمریکا ندارد.
کد خبر : 408516
_ALI8018.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در اقدامی کم‌سابقه در حساب کاربری خود در اینستاگرام پاسخگوی برخی سؤالات شوخی و جدی کاربران بود. وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت خانه‌هایش در آمریکا گفت: من نه خانه‌ای در آمریکا دارم و نه ملک و حتی حساب بانکی خارج از ایران.


وزیر امور خارجه کشورمان افزود: یکی از مواردی که افشاگری فرمودند به علاوه 10، 12 مورد دیگر آپارتمان‌های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آنجا سکونت داشته‌ام. مورد دیگر نیز اصلاً ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد است که من هیچ‌گاه حتی در آن سکونت نداشته‌ام.


ظریف تأکید کرد: همسر و فرزندانم نیز هیچ دارایی خارج از ایران ندارند. امیدوارم رفع نگرانی شده باشد.



وی در ادامه درباره نظر یکی از کاربران در زمینه اینکه اظهاراتش در خصوص تحریم‌ها نباید شخصی و مربوط به خانواده‌اش بلکه باید مربوط به مردم ایران باشد، تصریح کرد: عرض کردم تحریم من، اثری روی من و خانواده‌ام ندارد. همیشه درباره تحریم به عنوان تروریسم اقتصادی و جنگ علیه مردم صحبت کرده‌ام و تا آنجا که توان داشتم، برای رفع آن کوشیده‌ام.



ظریف در پاسخ به کاربری که از برجام به تندی انتقاد کرده و خواستار جبران خسارت‌های توافق هسته‌ای شده بود آیه 30 سوریه یونس را ذکر کرد و  نوشت: فانتظروا انی معکم من المنتظرین.



رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره این ادعا که شجاعت لازم را در دفاع از حقش ندارد و باید یک تودهنی به سازندگان سریال گاندو بزند، تصریح کرد: مدت‌ها پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را داده‌ام. بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم، تا سختی کمان شما نیز بگذرد.



انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته