دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 14:37
پهلوان‌نشان در گفتگو با آنا:

توسعه مفاهیم روانشناسی مثبت یکی از اهداف نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت است

دبیر اجرایی نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت گفت: توسعه مفاهیم روانشناسی مثبت و زمینه‌سازی برای معرفی اساتید و پژوهشگران موفق و تربیت دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه در کشور یکی از اهداف نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت است.
کد خبر : 408493
11.png

سحر پهلوان‌نشان در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت، گفت: این کنگره به همراه اولین جشنواره ملی دستاوردهای روانشناسی مثبت در آذرماه برگزار می‌شود.


وی افزود: در این کنگره آثاری در قالب کتب تألیفی و ترجمه، پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی، بازی و نرم افزار و عکس و فیلم‌های مستند روانشناسی مثبت و مؤلفه‌های آن را پذیرش می‌کنیم.


دبیر اجرایی نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت بیان کرد: آثار کنگره بر محورهای بومی‌گرایی، خلاقیت و نوآوری، روزآمدی و کاربردی بودن مورد ارزیابی قرار گرفته و در هر محور، سه اثر انتخاب می‌شود که دو اثر شایسته تقدیر و یک اثر به عنوان برگزیده است و به صاحب آثار برتر جوایز و لوح تقدیر و تندیس اهدا می‌شود.


پهلوان‌نشان با اشاره به اینکه علاوه بر مهمانان داخلی، مهمانان خارجی نیز به این کنگره علمی دعوت شده‌اند، خاطرنشان‌کرد: این همایش در 8 پنل تخصصی برگزار خواهد شد و با برگزاری این کنگره قرار است که با جدیدترین مطالب پژوهشی در حیطه روانشناسی آشنا شویم و دستاوردهای 40 ساله روانشناسی ایران را بررسی کنیم که در زمینه آموزش و ارتباط با صنعت چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: در اختتامیه کنگره از کتاب روانشناسی مثبت که حاصل تألیف اساتید بزرگ این حوزه است، رونمایی صورت می‌گیرد. از اهداف این کنگره می‌توان به بسط و توسعه مفاهیم روانشناسی مثبت در جامعه ایرانی و زمینه‌سازی برای معرفی اساتید و پژوهشگران موفق و تربیت دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه در کشور اشاره کرد.


دبیر اجرایی نخستین کنگره ایرانی روانشناسی مثبت تأکید کرد: تحول روانشناسی مثبت، روانشناسی مثبت تحولی، مداخلات روانشناسی و روان‌درمانی مثبت، مبانی عصب شناختی روانشناسی مثبت، آموزش مثبت در روانشناسی مثبت، کاربردهای روان‌شناسی مثبت، روانشناسی مثبت و سلامت و روانشناسی مثبت در محیط کار از عناوین پنل‌های تخصصی این کنگره است.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته