دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1398 - 12:43
جوان‌گرایی در قوه قضائیه؛

ماجرای حواشی پیش‌آمده درباره «علی غلامی» چه بود؟

علی غلامی یکی از افراد انتخابی از سوی رئیس قوه قضائیه برای ورود به شورای نگهبان بود که قبل از رأی‌گیری مجلس انصراف داد و حواشی مختلفی درباره این اقدام به‌وجود آمد.
کد خبر : 408470
644.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، چندی پیش حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه علی غلامی رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع)، محمد دهقان دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، هادی طحان‌نظیف، محمدحسین صادقی‌مقدم و عبدالحمید مرتضوی را به عنوان 5 گزینه نهایی برای ورود به شورای نگهبان را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.


اما علی غلامی یکی از این گزینه‌ها بود که در دقیقه 90 انصراف داد و بعد از این اتفاق حرف و حدیث‌های بسیاری در خصوص علل انصراف غلامی در فضای مجازی منتشر شد و یکی از این موارد این بود که غلامی به‌دلیل برخی از فشارها انصراف داده است.


همین موضوع به‌دلیل حساسیت بالا، در آخرین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه نیز مطرح شد و غلامحسین اسماعیلی در این باره اعلام کرد: در رسانه‌ها اعلام شد که آقای غلامی نامه‌ای را به رئیس قوه قضائیه نوشته‌اند که به‌دلیل وجود برخی از فشارها انصراف داده‌ام، اما نامه‌ای از این فرد به دستگاه قضائی واصل نشده است و ما این حرف را از جانب ایشان نشنیده‌ایم و متأسفانه برخی افراد به‌دنبال ماهی گرفتن از این موضوع هستند.


حالا بعد از گذشت چهار روز از اظهارنظر سخنگوی قوه قضائیه، علی غلامی با انتشار نامه‌ای به تمام شایعات پایان داد.


علی غلامی یکی از نامزدهای حقوقدان عضویت در شورای نگهبان که انصراف داد، طی نامه‌ای نوشت: هیچ نامه‌ای به رهبر انقلاب درباره انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان ننوشتم و لازم می­‌دانم تشکر خالصانه خویش را از ریاست قوه قضائیه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی بابت اعتماد به اینجانب و معرفی به‌عنوان نامزد حقوق­دانی شورای نگهبان اعلام کرده و از اینکه بدون استجازه از ایشان «اعلام انصراف کردم»، عذرخواهی کنم.


براساس این گزارش، علی غلامی در نامه خود تمام شایعات مبنی بر نوشتن نامه اعتراضی به رهبر معظم انقلاب را تکذیب کرد.


قوه قضائیه در دوره تحول تمام اقدامات خود را در راستای رهنمودهای رهبری در گام دوم انقلاب انجام می‌دهد و طبیعی است که در این راه سنگ‌اندازی‌هایی صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته