دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 16:15
دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران خبر داد

تشخیص 67 بیماری متابولیکی با ورود دستگاه NGS به کشور

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران از ورود دستگاه NGS در آینده‌ای نزدیک به کشور خبر داد.
کد خبر : 40845

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر شهلا چایچیان در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران از ورود دستگاه NGS در آینده‌ای نزدیک به کشور خبر داد که قادر به تشخیص بیماری‌های ژنتیکی خواهد بود.


دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران، اظهار کرد: اکنون یکی از متخصصان کشور برای آموزش استفاده از دستگاه NGS به آمریکا رفته است و پس از بازگشت، روش کار با این دستگاه پیشرفته را به سایر متخصصان کشور آموزش خواهد داد.


وی ادامه داد: با این دستگاه می‌توان از بزاق دهان با پنبه نمونه‌برداری کرده، DNA آن را جدا و تمام 30 هزار ژن موجود در هر سلول را بررسی کرد. همچنین لیکوئید بایوپسی نیز روشی است که طی آن مایع دور توده نمونه‌برداری می‌شود و با قرار دادن این مایع در این دستگاه می‌توان نوع سرطان فرد را تشخیص داد؛ از طرفی تشخیص 67 بیماری متابولیکی با بهره‌مندی از این دستگاه میسر است.


دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران، گفت: بررسی اثر و دوز داروهای سرطانی در هر فرد، درمان اعتیاد و برخی بررسی‌های ژنتیکی با این دستگاه میسر است.


وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های عضوی دستگاه تناسلی مانند پلیپ‌های رحمی، آندومتریوز، سرطان‌های زنان، بیماری‌های سینه، اختلالاتی که موجب نازایی می‌شود، روش‌های تصویربرداری در بارداری و جراحی نوزادان جزو برنامه‌های دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بارداری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته