دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 15:16

برگزاری دومین هفته آفتاب مهر در دانشگاه آزاد اسلامی/ دانشگاه آزاد پیشرو در تبیین فرهنگ دفاع مقدس

مأموریت اصلی معاونت دانشجویی فرهنگی در سال جدید، آماده کردن دانشجو برای حضور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پس از فارغ التحصیلی است. هدف معاونت از این حمایت‌ها، مشارکت بیشتر دانشجویان در امور و تبدیل تشکل‌ها و کانون‌ها به مراکز جوشان و خروشانی است که شادابی و نشاط را در دانشگاه سرازیر کنند.
کد خبر : 40830

به گزارش خبرنگار آنا، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: امسال شاهد برگزاری «هفته آفتاب مهر» در دانشگاه برای دومین بار خواهیم بود که تبلوری از برنامه‌ها و دستاوردهای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد است.


نصرت الله حیدری گفت: رویکرد معاونت در تمام کارها دانشجو محور است. مأموریت اصلی معاونت دانشجویی فرهنگی در سال جدید، آماده کردن دانشجو برای حضور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی پس از فارغ‌التحصیلی است.


او عنوان کرد: حمایت از مناظره‌های فرهنگی و سیاسی، توسعه و تقویت ورزش همگانی، فراهم کردن زمینه فعالیت مناسب برای علاقمندان کارهای هنری در قالب کانونها، ایجاد بستر مناسب برای علاقمندان به فعالیتهای سیاسی در قالب تشکل‌ها، حمایت از چاپ نشریات دانشجویی، همه و همه به‌خاطر شناسایی نخبگان ورزشی و هنری و سیاسی و فرهنگی استان و معرفی آنها به جامعه است.


حیدری افزود: حالا که زمینه فراهم است، انتظار داریم دانشجویان علاقه‌مند و مستعد، در کانون‌ها و تشکل‌ها و نشریات دانشجویی فعال و پویا باشند.


او گفت: هدف معاونت از این حمایت ها، مشارکت بیشتر دانشجویان در امور و تبدیل تشکل ها و کانون ها به مراکز جوشان و خروشانی است که شادابی و نشاط را در دانشگاه سرازیر کنند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: همزمانی ویژه برنامه‌های بازگشایی سال جدید تحصیلی با هفته دفاع مقدس، حال و هوای خاصی به فضای دانشگاه بخشیده است.


دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی است که درس مبانی دفاع مقدس را به دانشجویانش ارائه می‌دهد تا از این طریق، مفاهیم، ارزش‌ها و تاریخ رشادت‌های مردم ایران در دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

حیدری گفت: امسال شاهد برگزاری «هفته آفتاب مهر» برای دومین بار خواهیم بود که تبلوری از برنامه ها و دستاوردهای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد است.


وی درباره برنامه‌های متنوع هفته آفتاب مهر توضیح داد: 12 غرفه متشکل از تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی اجتماعی، کانون قرآن و عترت، باشگاه پژوهشگران جوان، انتشارات دانشگاه، روابط عمومی و... در برپایی هفته آفتاب مهر مشارکت خواهند داشت.


او خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار شاهد برپایی نخستین نمایشگاه نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد خواهیم بود.


حیدری با توجه به برنامه ویژه دانشگاه برای دانشجویان جدیدالورود گفت: در همین راستا برای این عزیزان اردوی دانشجویی و یک جزوه معرفی دانشگاه آزاد واحد ایلام طراحی شده تا این عزیزان در بدو ورود با ساختار مدیریتی، فضاهای آموزشی، امکانات دانشگاه، نهادها و تشکل‌ها، آیین نامه‌ها و خدمات متنوع دانشگاه آشنایی کافی به دست بیاورند.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد واحد ایلام، دانشگاه آزاد را پیشرو در تبیین فرهنگ دفاع مقدس در سطح کشور دانست و گفت: دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی است که درس مبانی دفاع مقدس را به دانشجویانش ارائه می‌دهد تا از این طریق، مفاهیم، ارزش‌ها و تاریخ رشادت‌های مردم ایران در دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.


حیدری درباره برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ضمن تشکیل ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد، با ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان ایلام همکاری و فعالیت خوبی داشته و داریم.


وی اظهار کرد: برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس، ماهیتاً دارای رویکردی فرهنگی هستند.


حیدری افزود: طراحی مسابقه ویژه‌ای درباره وقایع و تحولات و شهدای دفاع مقدس در استان ایلام، حضور آگاهانه دانشجویان در اماکن دفاع مقدس در روز عرفه، دیدار با خانواده شهدای دانشجو و خانواده شهید زرگوشی، برگزاری هم اندیشی دفاع مقدس با حضور معاون سیاسی استاندار، برگزاری جشنواره عکس دفاع مقدس با همکاری روابط عمومی واحد، پایگاه مقاومت بسیج اداری و... تنها تعدادی از برنامه های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه آزاد واحد ایلام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته