دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1398 - 20:33
نماینده کمیته امداد در شهرستان سجاس :

خشکسالی در سجاس باعث بیکاری و ازدیاد طلاق شده است

نماینده حوزه خانواده کمیته امداد در شهرستان سجاس گفت: به دلیل اینکه هیچ آموزشگاه مهارتی برای کارآموزی در سجاس وجود ندارد وجود خشکسالی باعث بیکاری و افزایش آمار طلاق شده است.
کد خبر : 408292
23256.jpg

بهروز یوسفی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،در خصوص افزایش بیکاری و اعتیاد و طلاق در شهرستان سجاس از توابع استان زنجان اظهار کرد:  شهرستان سجاس که دارای 47 روستا است یکی از شهرهای استان زنجان محسوب می‌شود که بیشترین آمار طلاق و بیکاری را در آنجا شاهد هستیم.


وی با بیان اینکه یک هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در این شهر وجود دارند، افزود: بیشتر مددجویان زنانی هستند که یا طلاق گرفته‌اند و یا افراد فقیر هستند.


نماینده حوزه خانواده کمیته امداد در شهرستان سجاس با بیان اینکه امرار معاش مردم این منطقه بیشتر از طریق کشاورزی و دامداری سنتی است، اظهار کرد: در این شهرستان بیش از 600 خانواده زندگی می‌کنند که بیش از 80 خانوادهآن بر اثر فقر و یا طلاق و یا موارد دیگر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.


وی با اشاره به اینکه کشاورزی و دامداری از کارهایی است که مردم این شهر انجام می‌دهند اما به واسطه تبحر در آشپزی بیشتر مردم آن در مناطق مختلف کشور و یا در کاروانهای زیارتی مشغول به آشپزی هستند، ادامه داد: قسمت اعظم زمین های کشاورزی را گندم و جو تشکیل می‌دهد و در زمین‌هایی که چاه عمیق وجود داشته باشد سیب زمینی، لوبیا و ذرت کشت می‌شود.


نماینده حوزه خانواده کمیته امداد در شهرستان سجاس بیان کرد: در این شهرستان آموزشگاه مهارتی وجود ندارد و هر کسی برای آموزش بخواهد به نزدیک‌ترین شهر یعنی قیدار برای آموزش برود باید 18 کیلومتر را طی نماید.


وی با بیان اینکه خشکسالی باعث بیکاری مردم شده است، گفت: متاسفانه همین خشکسالی و بیکاری باعث شده مردم این شهر بیشتر به سمت اعتیاد کشیده شوند بنابراین بیشترین آمار طلاق را هم به واسطه اعتیاد مردان داریم.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: استان زنجان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته