دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری فاجعه منا را توطئه‌آمیز ارزیابی کرد

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رژیم سعودی را متهم اصلی کشتار عظیم حاجیان در این فاجعه بزرگ دانست.
کد خبر : 40829

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در ابتدای اولین جلسه درس خارج فقه و اصول خود در سال جدید تحصیلی با اشاره به فاجعه دلخراش منا پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را در آغازین ساعات پس از این فاجعه عظیم، بسیار مهم و هوشمندانه ارزیابی کرد و با انتقاد شدید از موضع غیر فعال دولت در برابر این جنایت آل سعود، مسئولhن دولتی را به اتخاذ مواضع انقلابی و همسو با اندیشه‌های تابناک امام و رهبری توصیه کرد.


وی با اشاره به تعداد کثیر کشته‌شدگان ایرانی این فاجعه انسانی، برخورد اصولی و انقلابی مسئولان را در همه سطوح خواستار شده و از همه سازمان‌های اسلامی و علما و دانشمندان مسلمان و دولت‌های اسلامی برای برخورد قاطع با دولت سعودی و تلاش برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و تحقیق و تفحص در باب این جنایت خونبار دعوت کرد.


هاشمی‌شاهرودی با اشاره مسیر رمی جمرات به عنوان محل وقوع حادثه گفت: این مسیر، مسیر تردد اکثر ایرانیان و شیعیان بوده است که بدون ابلاغ قبلی و هماهنگی و به صورت ناگهانی مسدود شده است.


هاشمی‌شاهرودی این فاجعه هولناک را غیرطبیعی و توطئه‌آمیز ارزیابی کرد و رژیم سعودی را متهم اصلی کشتار عظیم حاجیان در این فاجعه بزرگ دانست.


وی با مروری بر پرونده سیاه دولت تکفیری سعودی و آلوده‌بودن دست این حکومت مزدور به خون مسلمانان کشورهای مختلف نظیر بحرین، یمن و سوریه، داعش را یکی از دستاوردهای ننگین این رژیم منحوس برای عالم اسلام دانست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته