دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1394 - 14:43
رئیس دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران:

ایران در زمینه دانش و درمان بیماری‌های زنان به خودکفایی رسیده است

رئیس دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران، عنوان کرد: ایران در زمینه دانش و درمان بیماری‌های زنان به خودکفایی رسیده است و دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم.
کد خبر : 40826

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر عبدالرسول اکبریان در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری کنگره، برقراری رابطه علمی بین استادان و دانشمندان زنان و زایمان ایران و سایر کشورهای جهان است، گفت: ما با انجمن‌های علمی آمریکا و اروپا ارتباط علمی خوبی برقرار کرده‌ایم که نتیجه آن بالا رفتن بهداشت زنان و زایمان در کشور است.


وی با اظهار خرسندی از خودکفایی ایران در زمینه دانش و درمان بیماری‌های زنان، تصریح کرد: نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم.


رئیس دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران پایین آمدن میزان مرگ و میر در مادران را یکی از موفقیت‌هایی عنوان کرد که کشور در زمینه دانش زنان و زایمان به دست آورده است.


وی افزود: در گذشته بسیاری از مادران بر اثر عفونت یا خونریزی می‌مردند اما اکنون در شهرهای کوچک نیز امکاناتی برای بررسی زنان باردار طی دوران حاملگی‌شان وجود دارد.


اکبریان گفت: در صدد بودیم در کنگره امسال از ایرانیان مقیم خارج از کشور بهره‌مند شویم که برخی از آنها به دلایل مشکلاتی که دارند در این کنگره حضور نمی‌یابند.


وی خاطرنشان کرد: این کنگره فرصتی است تا از دستاوردهای علمی سایر کشورهای جهان بهره‌مند شویم و دانش خود را بیش از پیش افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته