دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1398 - 11:58
رضوی:

زنده‌یاد آهی آنقدر فروتن بود که در نبودش، بودنش را فهمیدیم

بهروز رضوی در مراسم تشییع زنده‌یاد حسین آهی از فروتنی این شاعر و گوینده فقید گفت.
کد خبر : 408234
BS0K6086.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از حوزه هنری، مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی با حضور جمعی کثیری از اهالی ادبیات و فرهنگ و هنر همچون محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، علی عسگری رئیس صدا و سیما، حمید شاه آبادی معاون صدا، محمدرضا شفیعی کدکنی، سید علی موسوی گرمارودی، بهروز رضوی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، فاضل نظری، حسین اسرافیلی، مرتضی امیری اسفندقه، حجت‌الاسلام زائری، سهیل محمودی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی، سعید یوسف‌نیا، سید اکبر میرجعفری، محمدرضا ترکی و ... برگزار شد.


مراسم زنده‌ یاد حسین آهی


در ابتدای این مراسم، نماز میت، به امامت حجت‌الاسلام دعایی ، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، بر بالین پیکر مرحوم حسین آهی اقامه شد.


مراسم زنده‌ یاد حسین آهی


سپس علیرضا جاوید‌نیا، گوینده رادیو و از همکاران آن مرحوم با اشاره به شخصیت پژوهشی و ادبی مرحوم حسین آهی اظهار کرد: من تنها خاطراتی با زنده یاد حسین آهی داشته‌ام و مقام ادبی ایشان و قدم‌هایی که در راه اعتلای فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتند از زبان من قابل ذکر نیست. با ایشان در رادیو بیش از 30 سال زندگی کردم و خاطرات خوشی ساختیم.


مراسم زنده‌ یاد حسین آهی


وی همچنین گفت: باید تواضع و فروتنی حسین آهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.


در ادامه علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما درگذشت حسین آهی را به اهالی فرهنگ و هنر و ادب تسلیت گفت و افزود: ایشان یکی از سرمایه‌های بزرگ ملت ایران و جزء ذخایر فرهنگ و هنر کشور بودند. مقام معظم رهبری نیز به ایشان محبت داشتند و در جلسات مختلف جویای احوالشان می‌شدند.


مراسم زنده‌ یاد حسین آهی


وی همچنین گفت: ایشان الگویی برای جوانان ما و در واقع الگوی انسان متدین، فرهیخته و انقلابی بودند و جوانانی که به رادیو می پیوندند نیز ایشان را الگوی کار خود قرار دهند، چرا که پاکباخته و بی‌ادعا کار می‌کردند.


بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو نیز در این مراسم با بیان این که مرحوم آهی صاف و ساده و متواضع بود، عنوان کرد: ایشان به قدری فروتن بودند که ما در نبودنشان، بودنشان را فهمیدیم. ایشان با تمام توانایی‌هایی که داشتند بدون کوچکترین ادعایی کار می کردند و حیف بود که شخصیتی همچون او به این زودی از میانمان برود.


مراسم زنده‌ یاد حسین آهی


سید علی موسوی گرمارودی، شاعر و پژوهشگر پیشکسوت کشور نیز در پایان شعری را تقدیم به مرحوم آهی کرد و برای حضار خواند.


حافظ آهی فرزند حسین آهی نیز در پایان از حضور اهالی فرهنگ و هنر و ادب و علاقه مندان آن مرحوم در مراسم تشییع تقدیر و تشکر کرد و گفت: می‌خواهم از همه کسانی که در سختی بیماری پدرم و در این ماه‌های آخر در کنار ما بودند و باعث شدند این روزها را بهتر بتوانیم تحمل کنیم تشکر کنم.


پیکر مرحوم حسین آهی پس از تشییع، برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل شد.


رضا خضرایی از گویندگان رادیو پیام اجرای این مراسم را بر عهده داشت.


انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب