دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1398 - 06:50
تحلیلگر افغانستانی:

چرا احتمال استیضاح ترامپ کم است

چرا با وجود اینکه ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود نشان داد که درباره مسائل سیاسی استراتژی مشخصی ندارد ولی با این وجود احتمال استیضاح وی کم است؟
کد خبر : 408187
22.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علی‌اصغر عابدی، کارشناس امور سیاسی منطقه در یادداشتی به علل ناکامی ترامپ  پرداخته است که در ادامه خواهید خواند.


ترامپ در دوره ریاستجمهوری خود نشان داد که درباره مسائل سیاسی هیچ استراتژی مشخصی ندارد و کارکرد سیاسی وی چه در روابط بین‌المللی و چه در امور داخلی کشورش استاندارد نیست و حتی معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد به همین علت ترامپ در حال حاضر با مشکلات زیادی روبروست. در عین حال بسیاری از سیاستمداران حزب جمهوری‌خواهان نیز باسیاست‌های ترامپ مخالفت دارند. دموکرات‌ها هم که صد در صد مخالف او هستند.


به خاطر اشتباهات ترامپ در پست ریاست جمهوری آمریکا از جمله خروج آمریکا از برجام و اظهارات نژادپرستانه ترامپ که از نمایندگان زن مسلمان کنگره خواسته از آمریکا بروند و این برای اولین بار نیست بلکه در گذشته نیز چنین بی‌حرمتی‌هایی کرده و نیز سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرتی دونالد ترامپ مخالفت‌های زیادی در اطراف او به وجود آمده و به نظر احتمال پيروزی ترامپ در دوره آتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار کم است و وی از جمله روسای جمهور آمریکا باشد که به دوره دوم ریاست جمهوری نرسیدند در حالی که در آمریکا بیشتر روسای جمهور برای دور دوم نیز انتخاب می‌شوند.


چنانچه دموکرات‌ها با یکدیگر متحد شوند، احتمال بسیار قوی برای استیضاح ترامپ وجود دارد ولی به نظر می‌آید جمهوری خواهان بر سر استیضاح ترامپ مخالفت‌هایی با یکدیگر دارند. عده‌ای معتقدند که تا پایان دوره فعلی ریاست جمهوری ترامپ صبر کنند و اگر برای دوره بعدی نیز وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، آن وقت وی را استیضاح خواهند کرد ولی شماری از جمهوری‌خواهان در همین دوره ریاست ‌جمهوری ترامپ خواهان استیضاح وی هستند. لذا تا زمانی که آنان به توافقی در این باره نرسند، امکان استیضاح ترامپ را خیلی کم می‌دانم؛ اما چیزی که در هر حال مهم است این است که سیاست‌های ترامپ از او چهره‌ای بی‌منطق و غیرمعقول ساخته است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته